Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sprzedaż piw smakowych będzie rosła

www.portalspozywczy.pl 30 maja 2014 21:01

Sprzedaż tzw. beer-miksów, czyli piw smakowych (z dodatkiem soku lub aromatu), może sięgnąć ok. 15 proc. całego spożycia piwa w sezonach letnich w ciągu najbliższych lat. Obecnie jest to około 7-8 proc. - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska.

Pytany o to jaki udział może zdobyć kategoria piw różnorodnych w całej kategorii piwa w perspektywie pięciu lat Tomasz Bławat mówi:
- Jest tu pewien kłopot z definicją piw różnorodnych. Jeżeli przyjmiemy, że tą różnorodnością jest wszystko co nie jest piwem jasnym pełnym, to dzisiaj jest to prawie 20 proc. całej kategorii piwa aczkolwiek myślę, że to nie jest dobra definicja.

- Uważam, że warto przyjrzeć się tzw. beer-mixom i ich znaczącej, bo dwucyfrowej dynamice, dającej nadzieję na wzrost wartościowy biznesu - dodaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Carlsberg Polska.
- Obecnie beer-mixy osiągają 7-8 proc. udziału w spożyciu w sezonie. W najbliższych latach mogą przekroczyć 10 a nawet 15 procent w sezonach letnich, czyli wtedy kiedy jest najwyższe spożycie piwa - mówi również.

W 2013 roku konsumpcja piwa w Polsce spadła o 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów. Branżę piwną zawiodła nie tylko sytuacja gospodarcza w kraju, a co za tym idzie konsumenci, ale także niesprzyjająca dla tej branży pogoda, jak również dość wysoka baza z roku ubiegłego, gdy w Polsce odbywały się mistrzostwa Euro 2012 napędzające sprzedaż piwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.