Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

TNS: Wzrósł wskaźnik klimatu konsumenckiego

Autor: PAP 27 lutego 2013 14:24

Wskaźnik klimatu konsumenckiego (TNS Consumer Index) wzrósł w lutym o 8,1 pkt wobec stycznia br. - do 26,6 pkt - poinformował w środę Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska w lutowym raporcie społeczno-politycznym "Barometr Nastrojów Ekonomicznych".

Minimalny poziom wskaźnik osiągnął na początku 2002 r., kiedy wyniósł -45 pkt., a maksymalny w pierwszej połowie 2008 r., kiedy wyniósł 13,7 pkt.

"Po styczniowym dołku, nastroje ekonomiczne znacznie się poprawiły. Mimo to odsetek negatywnych ocen sytuacji ekonomicznej nadal wyraźnie przewyższa odsetek ocen pozytywnych (...). Na wzrost wskaźnika klimatu konsumenckiego z -34,7 do -26,6 pkt wpłynęły przede wszystkim ocena zmian w sytuacji ekonomicznej Polski, roczna prognoza zmian w sytuacji ekonomicznej Polski oraz roczna prognoza sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Ocena obecnej sytuacji ekonomicznej Polski oraz ocena zmian w sytuacji finansowej gospodarstwa domowego również wzrosły, ale w mniejszym stopniu" - poinformowano w raporcie TNS Polska.

Zdaniem autorów raportu niski poziom TNS Consumer Index wynika w większym stopniu ze złych ocen sytuacji gospodarczej kraju niż sytuacji gospodarstw domowych.

Zgodnie z raportem wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wyniósł w lutym -33,8 pkt, co oznacza, że w porównaniu ze styczniem 2013 r. ocena gospodarki poprawiła się o 9 pkt. Na poprawę sytuacji wpłynął głównie wzrost oceny zmian w sytuacji ekonomicznej Polski oraz jej roczna prognoza.

W dokumencie podano, że w lutym 2013 r. Polacy lepiej ocenili sytuację gospodarstw domowych. Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych wzrósł o 7 pkt. i ukształtował się na poziomie -19,5 pkt, podczas gdy w styczniu było to 26,5 pkt. "Na obserwowany wzrost wartości wskaźnika wpłynęła przede wszystkim poprawa rocznej prognozy sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - napisano.

W raporcie wskazano, że wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej optymistyczny jest klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 8-11 lutego 2013 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,33

  • Min

    8,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.