Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W 2015 r. wartość rynku żywności ekologicznej wyniesie ok. 700 mln zł

www.portalspozywczy.pl 29 lipca 2013 12:03

Szacunkowa wartość rynku żywności ekologicznej wynosi 550-600 mln zł. Ten segment cały czas rośnie dwucyfrowo. Na kolejne lata zakładamy bezpieczny wariant prognozy i przewidujemy, że w 2015 r. wartość tego rynku wyniesie ok. 700 mln zł. Przy większym wsparciu ze strony rządu wartość ta może zostać szybko przekroczona - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

- Niewiedza, a wręcz dezorientacja konsumentów jest barierą, potęgowaną przez obecność wszelkiego rodzaju podróbek. Na rynku jest wiele produktów, które udają ekologiczne, choć nimi nie są. Dodatkowo, żywność ekologiczna bywa mylona z tzw. zdrową żywnością i żywnością produkowaną tradycyjnymi metodami. Wielu konsumentów sądzi, że kupuje produkty ekologiczne, gdy wcale tak nie jest - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Polski konsument jest w stanie zapłacić za ekologiczną żywność o 20-30 proc. więcej niż za zwykłe produkty. Jednak ten sam konsument nie do końca rozumie na czym polega różnica, nie wie, że są certyfikaty, normy, kryteria. - Uważa, że żywność ekologiczna to wiejskie jaja, jednak nie zdaje sobie sprawy, że można to sprawdzić na podstawie klasy jaj. Producenci mu nie ułatwiaj zadania, stosując enigmatyczne opisy produktów. Produkt ekologiczny musi konsumentom oferować coś, co uzasadni jego wyższą cenę, musi być smaczniejszy albo ładniej zapakowany niż standardowe produkty, musi się od nich różnić. Sama ekologia nie sprzeda się bez odpowiedniego i rzetelnego marketingu - twierdzi Agnieszka Górnicka.

Kolejnym problemem branży jest dominacja produktów pakowanych. - Brakuje świeżej żywności ekologicznej. Wynika to oczywiście z jeszcze mniejszej dostępności produktów świeżych. Największe zapotrzebowanie jest na jaja, warzywa, owoce, pieczywo, produkty mleczne, mięso, wędliny - mówi Agnieszka Górnicka.

Zdaniem ekspertki ważną rolę w promocji produktów ekologicznych mogą odegrać instytucje państwowe. - Ministerstwo Rolnictwa miało poprowadzić kampanię wspierającą produkty ekologiczne, jednak do tego nie doszło. Szkoda, bo rynek żywności ekologicznej rozwija się i do dalszego rozwoju rządowe wsparcie jest niezbędne - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.