Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W okresie świątecznym wina musujące mają ponad 25 proc. udział w sprzedaży win

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 2 grudnia 2013 09:55

Podczas Świąt Bożego Narodzenia i w czasie karnawału na polskich stołach coraz częściej królują różnego rodzaju wina. Wpisuje się to w ogólną zmianę wzorca konsumpcji w Polsce, czyli coraz częstszym zastępowaniu mocniejszych alkoholi słabszymi. Struktura konsumpcji alkoholi zmienia się wraz ze zmianą postaw i gustów konsumentów. Zyskują tu przede wszystkim wina. Nie ma się co temu dziwić, gdyż wina to trunki szlachetne, idealnie pasujące do odświętnego nastroju i potraw bożonarodzeniowych - podkreśla Elżbieta Pawłowska, dyrektor biura Polskiej Rady Winiarstwa.

Trend ten znajduje odzwierciedlenie w badaniach. Rynek wina to trzecia co do wielkości kategoria rynku alkoholi. Obok wina drugim segmentem dynamicznie wzrostowym są i będą alkohole „poza-wódczane".

Jakie konkretnie wina sprzedają się najbardziej w okresie świąteczno-karnawałowym? Jak pokazują badania CMR Retail Metria, w kanale handlu tradycyjnego w ciągu roku sprzedają się przede wszystkim wina owocowe. Jednak w samym okresie świąteczno-karnawałowym ich sprzedaż dość znacznie spada na rzecz innych kategorii win. Szczególnie w grudniu popularnością cieszą się przede wszystkim wina musujące, półsłodkie i półwytrawne stołowe wina gronowe oraz, przez wzgląd na porę roku, wina grzane - informuje Kondrad Działek, dyrektor marketingu, Jantoń S.A Sp.K. Potwierdzają to badania CMR Retail Metria z ostatnich dwóch lat (2011r. i 2012r.), które pokazują również, że w okresie świątecznym wina musujące i szampany mają ponad 25 proc. udział w ogólnym wolumenie sprzedaży win. W grudniu 2012 r. na drugim miejscu odpowiednio z wynikiem 21,0 proc. uplasowały się wina stołowe.

Można zatem śmiało stwierdzić, że grudzień to najważniejszy miesiąc dla producentów i dystrybutorów, którzy w swoim portfolio posiadają właśnie wina musujące. Kiedy ich sprzedaż w miesiącach czerwiec-lipiec 2012r. oscylowała średnio na poziomie około 2,5 mln litrów, to dla przykładu w okresie świąteczno-karnawałowym, w miesiącach grudzień 2012-styczeń br. ich sprzedaż osiągnęła aż 8 mln litrów.
Warto także nadmienić, że polscy konsumenci bardzo chętnie wybierają wina nie tylko do bezpośredniego spożycia, ale również jako zakup prezentowy. Klienci w okresie przedświątecznym chętnie wybierają tzw. wersje „on-pack" oferowane w regularnej cenie i wersje limitowane. W związku z tym w okresie świątecznym od kilku lat wprowadzamy na rynek limitowaną wersję smakową Nalewki Babuni. Tegoroczna limited edition to smak mirabelki. Klienci zawsze z niecierpliwością wyczekują naszych nowych propozycji smakowych i sięgają po nie aż do wyczerpania zapasów - komentuje Hanna Hausman, VINPOL Sp. z o.o. Postępującym trendem jest również to, że Polacy z roku na rok coraz później robią świąteczne zakupy. Dlatego też na apogeum sprzedaży można liczyć dopiero ok. 1-2 tygodnie przed samymi świętami, kiedy to liczba zakupionych butelek win musujących z naszego portfolio osiąga prawdziwe szczyty.
Tradycją jest, że Polacy noworoczne toasty wznoszą głównie winem musującym. Absolutnym liderem tego segmentu win jest Ambra S.A. Wina musujące charakteryzują się wysoką sezonowością - 37 proc. sprzedaży ilościowej realizowana jest w grudniu. Interesujący jest fakt, że co 4 butelka wina musującego jest kupowana w ostatnim tygodniu grudnia. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.