Wartość rynku żywności pakowanej wzrośnie w tym roku do 61,3 mld zł

www.portalspozywczy.pl 8 października 2014 13:44

Rośnie coraz bardzie popyt na żywność pakowaną i produkty korzystne dla zdrowia. Dlatego też ta tendencja będzie wykorzystywana stopniowo przez wiodących producentów i sprzedawców detalicznych, którzy chcą poszerzać swoje portfele produktów zdrowej żywności - ocenia firma badawcza Euromonitor International.

Euromonitor wskazuje, że lokalne firmy okazały się dużymi przeciwnikami, aktywnie zaangażowanymi w reklamy, jak również w rozwój nowych produktów i chociaż międzynarodowi giganci tacy jak Nestle Polska czy Unilever Polska utrzymują czołowe miejsca w większości kategorii żywności pakowanej, to krajowi producenci wykorzystują wybrane nisze i rozszerzają w nich swoją obecność, co okazało się dochodową strategią, a przykładami mogą być Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol, Agros Nova, ZT Kruszwica, makarony Lubella, zakłady mięsne Animex czy producent mrożonek Polski Ogród.

Według Euromonitor International wartość rynku żywności pakowanej wzrośnie w tym roku do 61,3 miliarda złotych z 61 miliardów w 2013 roku, oraz do 61,8 miliarda złotych w 2015 roku.

Spośród produktów żywności pakowanej, największy segment stanowi nabiał - jego wartość w 2013 roku wyniosła ok. 15,5 miliarda złotych, a zgodnie z prognozami Euromonitora wzrośnie w 2014 roku do 15,7 miliarda złotych oraz do 15,9 miliarda w 2015 roku.
Dużą część rynku stanowią też pakowane wyroby piekarnicze, na które Polacy wydali w 2013 roku 11,9 miliarda złotych, a w tym roku wydadzą 11,8 miliarda złotych, zaś w 2015 roku ta kwota może wynieść 11,7 miliarda złotych.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.