Wędliny plasterkowane pod markami własnymi rozpychają się na sklepowej półce

www.portalspozywczy.pl 22 lutego 2013 20:52

Na półkach samoobsługowych z wędlinami plasterkowanymi i paczkowanymi udział marek własnych dochodzi nawet do 30 proc. Poszczególne sieci stosują jednak różne rozwiązania - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Regis.

Auchan, Real i Carrefour korzystają ze swego znaku handlowego rozciągając go również na produkty. Posiadają produkty Private Label pierwszej, drugiej i trzeciej generacji.

Sieć Tesco postawiła na wszystkie generacje produktów, wprowadziła już kategorię wysokiej jakości i wyższej ceny -Tesco Finest. Na półce z wędlinami paczkowanymi produktem tej marki są parówki z szynki. Oprócz tego pod marką Tesco istnieje linia Polskie Wędliny. Odrębną linię nie podpiętą pod markę Tesco są Wędliny Domowe. Zgodnie z rozwojem poszczególnych generacji Linia Polskie Wędliny graficznie nawiązuje do jednej z marek "A" jednego z największych producentów wędlin w Polsce (superbrand).

Jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny detalicznej, badania własne Regis potwierdzają teorię i genezę Private Label. Produkty tej samej jakości (wg. deklarowanych zawartości mięsa na etykiecie) pod marką własną kosztują dwukrotnie mniej od produktu superbrand w danej grupie produktowej (półka Auchan - polędwica sopocka Auchan z kciukiem o deklarowanej zawartości mięsa 70 proc. kosztuje 10,66 zł/kg a polędwica sopocka marki Morliny o tej samej deklarowanej zawartości mięsa kosztuje 21,74 zł/kg).

Stosunek jakości do ceny potwierdza teorię, iż superbrand pozwala na wyższe pozycjonowanie cenowe.

Jak wygląda sytuacja w dyskontach? Lidl - to sieć, która inwestuje zarówno w markę detalisty - jak i w marki Private Label. W omawianej grupie towarowej nie posiada w ogóle marek producentów dając innym przykład, że można w ten sposób z sukcesem prowadzić działalność i przyciągać klientów.

Z raportu firmy Regis wynika, że przez ostatnie lata marka prywatna rosła w tempie co najmniej kilkukrotnie szybszym niż słynne marki producenckie. Marka prywatna dokonała pewnego przewrotu na rynku spychając marki producenckie do pozycji obronnych.

Marki prywatne rozprzestrzeniły się w powszechnie używanych kategoriach produktów masowych oraz we wszystkich segmentach rynkowych - economy i premium, spenetrowały różne kanały sprzedaży - online, convenience. Jest to zjawisko globalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,99

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6053

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.