Whisky przestała być dobrem „wysokoluksusowym", a stała się produktem dostępnym cenowo

www.portalspozywczy.pl 13 listopada 2014 17:03

Polacy nie piją coraz więcej, ale piją zdecydowanie lepiej. Obserwując ostatnie 12 miesięcy na rynku alkoholi można zauważyć, że licząc wolumenowo rynek jest mniej więcej „płaski", natomiast widać wyraźne wzrosty sprzedaży w kategorii alkoholi premium - mówi Aneta Jóźwicka, Corporate Relations Director w firmie Diageo Polska.

Jej firma stara się być szczególnie silnie obecna w kategorii whisky. - Sprzedaż whisky już od kilku sezonów rośnie w Polsce najszybciej spośród wszystkich kategorii alkoholi. Obecnie wzrost wartościowy rynku whisky wynosi ok. 14-15 proc. względem ubiegłego roku - wskazuje Aneta Jóźwicka. Dlaczego tak się dzieje? Zdaniem ekspertki nie bez znaczenia jest fakt, że część konsumentów pamięta jeszcze czasy, kiedy whisky było w naszym kraju dobrem luksusowym, nabywanym „od święta" w Peweksie.

- W tej chwili whisky przestała być dobrem „wysokoluksusowym" a stała się produktem dosyć dostępnym cenowo. Warto w tym kontekście zauważyć, że rozporządzalny dochód Polaków w ciągu ostatnich 10 lat bardzo istotnie wzrósł. Niemniej, według danych GUS od kryzysowego 2008 r. wydatki polskich konsumentów nieco spadły, bo zaczęli oszczędzać. Jednak, jak się okazuje - nie na napojach alkoholowych. Dane sprzedażowe potwierdzają, że kryzys nie miał żadnego wpływu na rynek alkoholi - tłumaczy Corporate Relations Director w Diageo Polska.

Zwraca też uwagę na trendy światowe. - O ile w Polsce liderem kategorii whisky jest wciąż Johnnie Walker Red Label, który generuje ok. 85 proc. całej sprzedaży, to na świecie większe udziały w rynku ma już wyższy wariant tej marki, czyli Black Label. W Polsce Johnny Walker Black Label ma 12 proc. sprzedaży, na świecie zaś 42 proc. Widać jednak, że nasz rynek ewoluuje właśnie w kierunku zagranicznych trendów. Marki premium zyskują na znaczeniu - akcentuje Jóźwicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.