Wiek najważniejszym czynnikiem determinującym spożywcze wybory konsumentów

www.portalspozywczy.pl 16 czerwca 2015 13:30

Jak wynika z globalnych badań, wiek jest najważniejszym czynnikiem determinującym spożywcze wybory konsumentów. To oznacza spore wyzwanie dla producentów żywności, w jaki sposób mają komunikować się z różnymi grupami odbiorców.

Badanie "Grocery Eye" przeprowadzone przez agencję Future Thinking wykazało, że 54 proc. osób w wieku od 16-34 uważa wyższość produktów ekologicznych nad tradycyjnymi, w porównaniu do zaledwie 30 proc. konsumentów powyżej 55. roku życia.

Jednak to młodsze pokolenie prowadzi mniej zdrowy styl życia. 80 proc. 16-34-latków kupuje regularnie świeże owoce i warzywa w porównaniu do 96 proc. konsumentów ponad 55-latków. Podobnie jest ze słodyczami - mniej starszych konsumentów kupuje je regularnie. Młodzi za to mają tendencję do kupowania przekąsek i spożywania ich między posiłkami.

Z badań wynika, że 40 proc. osób w wieku powyżej 55 lat uważa, że stosuje pożywne diety, w porównaniu do 28 proc. osób w wieku od 16-34. 

Jednym z czynników determinujących mniej zdrowe wybory młodych mogą być ich mniejsze dochody w porównaniu ze starszymi konsumentami.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.