Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wzrósł wskaźnik klimatu konsumenckiego

Autor: PAP 18 kwietnia 2013 11:39

Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w kwietniu do -26,8 pkt z -30,2 pkt - wynika z badania Barometr Nastrojów Ekonomicznych, przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"W kwietniu 2013 wskaźnik klimatu konsumenckiego wynosi -26,8 pkt. Oznacza to, że odsetek ocen negatywnych przewyższa odsetek ocen pozytywnych. W porównaniu z poprzednim pomiarem TNS Consumer Index wzrósł o 3,4 punktu. Na poprawę klimatu konsumenckiego wpłynęła przede wszystkim roczna prognoza sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Ocena zmian w sytuacji ekonomicznej Polski w ciągu ostatniego miesiąca spadła o 1 punkt procentowy, natomiast pozostałe elementy składowe wskaźnika wzrosły" - napisano w komentarzu do badania.

Z badania wynika, że wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wynosi -35,4 pkt i jest o 1,7 pkt wyższy niż przed miesiącem.

"Na wzrost ten w równym stopniu przełożyła się poprawa oceny obecnej sytuacji ekonomicznej Polski oraz rocznej jej prognozy" - napisano.

W przypadku wskaźnika oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych zaobserwowano największą poprawę w porównaniu do marca 2013.

"Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych wzrósł o 5,1 punktu i obecnie wynosi -18,2 pkt. Na obserwowany wzrost wartości wskaźnika wpłynęła przede wszystkim poprawa rocznej prognozy sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - dodano.

Wskaźnik klimatu konsumenckiego (TNS Consumer Index) jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 6-9 kwietnia na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.