Wzrosła liczba kradzieży w sieciach sklepów

Autor: dlahandlu.pl 12 listopada 2009 10:24

Wzrosła liczba kradzieży w sieciach sklepów

Z powodu pogarszającej się sytuacji życiowej lub utraty pracy wzrosła skłonność klientów do kradzieży. W tegorocznej, trzeciej, edycji raportu o kradzieżach w sieciach handlowych przygotowanego przez Checkpoint Systems znalazły się wyniki nadesłane przez 27 sieci działające w Polsce. Niestety w zamian za podanie wartości skradzionych towarów firmy zastrzegają sobie anonimowość. Z raportu wynika, że w ostatnim roku z polskich sklepów zniknęły towary wartości 1,24 mld euro (w poprzednim roku wartość kradzieży oszacowano na 1,1 mld euro).

- Dzięki internetowi pojawiła się szansa na łatwą, pozbawioną ryzyka sprzedaż towarów - to może być jeden z czynników wzrostu poziomu kradzieży. Do tego dochodzi chęć utrzymania w czasach kryzysu dotychczasowego poziomu życia - zauważa Grzegorz Popek, kierujący polskim oddziałem firmy Checkpoint Systems.

Polskie sklepy odnotowały najniższy w Europie Środkowej odsetek strat w stosunku do obrotów. Wyniósł on 1,42 proc. i wzrósł o 4,4% w stosunku do poprzedniego roku.

- Zmieniają się kategorie najchętniej kradzionych produktów. Do niedawna najpopularniejsze wśród złodziei były: alkohol i elektronika, teraz w czołówce znalazły się: konsole do gier, telefony i kosmetyki - informuje Grzegorz Popek.

Według Checkpoint Systems towary skradzione w minionym roku na świecie miały wartość ponad 84 mld euro. Kryzys spowodował wzrost kradzieży w 38 spośród 41 krajów, najmocniej na Słowacji o 9,8 proc. i USA o 8,8 proc. Sieciom na całym świecie udało się złapać 5,8 mln złodziei. Jak wynika z badania klienci powodują 42,5 proc. kradzieży, zaś pracownicy 35,5 proc. Klienci polskich sklepów okazują się być na tle reszty Europy wyjątkowo uczciwi. W naszym kraju 39,8 proc. strat spowodowanych jest przez klientów. To najniższy wynik na kontynencie. Nieuczciwi pracownicy odpowiadają natomiast w Polsce za 35,6 proc. strat, a zachłanni dostawcy i pośrednicy za 5,9 proc. W Polsce wyjątkowo często zdarzają się natomiast niezamierzone pomyłki, które również obniżają obroty sieci handlowych. Tylko u nas i w Czechach stanowią one 18,7 proc. wszystkich strat. - Wysoka liczba bledów w Polsce wynika z niedoskonałości systemów informatycznych, dane nie są najwyższej jakości, dość często zdarzają się błędy. Dzieje się tak dlatego, że w Polsce pracownicy czują się źle opłacani i nie przykładają się należycie do pracy. Dodatkowo pewna część z nich postanawia sobie „wypłacić" premię - twierdzi Grzegorz Popek.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7053
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.