Zrównoważony rozwój w strategiach firm: To się opłaca!

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2019 12:12

Zrównoważony rozwój w strategiach firm: To się opłaca! fot. PTWP

BlackRock, największy fundusz inwestycyjny na świecie, postanowił, że nie będzie finansował firm, które nie wspierają interesów społecznych i nie kreują dodatnich wartości dla społeczeństwa. Czy firmy mają zatem inny wybór, niż realizowanie celów zrównoważonego rozwoju? Raczej nie. Szczególnie, że oczekują tego nie tylko inwestorzy, banki czy klienci, ale również młodzież deklarująca, że nie będzie pracowała dla firmy, która nie podchodzi do tematu na poważnie - takie wnioski padały podczas debaty „Zrównoważony rozwój w strategiach firm”, która odbyła się podczas XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

W dyskusji wzięli udział: Katarzyna Byczkowska, dyrektor zarządzająca BASF Polska Sp. z o.o.; Adam B. Czyżewski, główny ekonomista PKN ORLEN SA; Adam Hirny, dyrektor biura ds. międzynarodowych instytucji finansowych i programów zrównoważonego rozwoju BNP Paribas Bank Polska; Justyna Kozłowska, kierownik zespołu ds. zarządzania środowiskiem Metro Properties Sp. z o.o.;  Andrzej Losor, dyrektor marketingu i komunikacji Górażdże Cement SA; Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska Sp. z o.o. oraz Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu, CFO Benefit Systems SA. Prowadzącym debatę był Andrzej Bobiński, dyrektor zarządzający Polityka Insight.

 Dziś rozwijamy się kosztem naszych prawnuków

Zrównoważony rozwój to bardzo chodliwy temat. Świat się zmienia, zmienia się społeczeństwo, jego oczekiwania w kwestii odpowiedzialności biznesu oraz działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.  

– Zrównoważony rozwój to nie jest tylko moda. To konkretne oczekiwania społeczeństwa, inwestorów i końcowych klientów. O tym jak bardzo ważny jest to temat świadczą działania funduszy inwestycyjnych, szczególnie tych anglosaskich. W tym roku Larry Finn, CEO największego na świecie funduszu BlackRock, zadeklarował, że fundusz nie będzie inwestował w firmy, które nie wspierają interesów społecznych i nie kreują dodatnich wartości dla społeczeństwa. Do tej pory instytucjom finansowym zależało głównie na zysku. Obecnie zysk nadal pozostaje ważnym celem w biznesie, ale wartość dodatnia dla społeczeństwa również bardzo się liczy. Firmy muszą to zaakceptować i uwzględniać takie założenia w swoich strategiach. W BASF tworzymy chemię dla zrównoważonej przyszłości – mówiła Katarzyna Byczkowska, dyrektor zarządzająca BASF Polska Sp. z o.o.

Adam B. Czyżewski, główny ekonomista PKN Orlen zwrócił uwagę, że zanim zaczniemy zagłębiać się w temat zrównoważonego rozwoju musimy sobie najpierw odpowiedzieć na pytanie: jak działa dzisiejsze społeczeństwo?

 - Wystarczy popatrzeć na prognozy demograficzne mówiące w jakim tempie przyrasta liczba ludności i jak będzie się to kształtować w przyszłości. W horyzoncie do 2050 r. pojawią się „nowe Indie” i „nowe Chiny”. Największy przyrost ludności będzie generowała Afryka. Jeżeli do tych wskaźników dołożymy średnią konsumpcję na 1 mieszkańca, to okaże się, że zanieczyszczenia środowiska urastają do takich rozmiarów, że w zasadzie zagrażają życiu – alarmuje ekonomista.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7032
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.