1,06 zł mln zł zysku netto OFZ. Sieć postawiła na rozwój przez koncept convenience i omnichannel

Autor: www.dlahandlu.pl 7 sierpnia 2015 10:40

1,06 zł mln zł zysku netto OFZ. Sieć postawiła na rozwój przez koncept convenience i omnichannel Organic Farma Zdrowia zarządza obecnie siecią 39 jednostek handlowych

W pierwszym półroczu 2015 roku Grupa Organic Farma Zdrowia odnotowała 39,33 mln zł sprzedaży, co oznacza wzrost o 26,4 proc., w stosunku do pierwszego półrocza 2014 r. EBITDA wzrosła o 28,34 proc. do kwoty 1,94 mln zł, a zrealizowany zysk netto polepszył się aż o 65,79 proc. do kwoty 1,06 mln zł.

Również wyniki jednostkowe spółki są rekordowe. Sprzedaż wyniosła 27,2 mln zł, co oznacza 21 proc. wzrostu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku, EBITDA wzrosła o 11 proc. do kwoty 1,04 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,3 mln zł, co oznacza 369 proc wzrostu.

Organic Farma Zdrowia zarządza obecnie siecią 39 jednostek handlowych.

Sieć podkreśla, że rynek żywności ekologicznej jest od kilkunastu lat jedną z najszybciej - i mimo kryzysów - trwale rosnącą branżą. W 2014 roku rynek ten osiągnął już wielkość 79 mld USD. W okresie od 2013 roku wzrósł on o 10 proc. i wszelkie prognozy wskazują, że podobne wzrosty będą kontynuowane w następnych latach. Obecnie żywność ekologiczna jest droższa średnio o 30 proc. ze względu na dużo wyższe koszty jej produkcji, niższe zbiory oraz nadal stosunkowo niską podaż. W 2013 roku 2 mln producentów rolnych ze 170 krajów posiadało certyfikat ekologiczny i uprawiało rolnictwo ekologiczne na 43 mln ha.

- Rozwój sprzedaży detalicznej poprzez koncept convenience oraz omnichannel okazał się dla spółki Organic Farma Zdrowia S.A. najwłaściwszą drogą do dynamicznego wzrostu obrotów i właściwą strategią do sprostania specyficznemu popytowi na żywność ekologiczną i pro-zdrowotną w Polsce, ponieważ świadomi klienci nie poszukują takiej żywności w kanale nowoczesnym lub na eko/bio bazarach, tylko w sklepach specjalistycznych oferujących profesjonalne doradztwo, bardzo szeroki, ale doskonale dobrany asortyment i wygodę zakupów. Również strategia rozwoju części dystrybucyjnej potwierdza się poprzez powtarzające się z każdym okresem kolejne rekordy sprzedaży i wzrost rentowności - komentuje zarząd firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ekolog 2015-08-07 16:33:17

    Stek bzdur ile Wam płacą za pisanie takich głupot. OFZ to drożyzna dla frajerów i nie kompetentny personel. Każdy nowy konsument który pierwszy raz będzie miał styczność z żywnością ekologiczną przez sklep OFZ raczej już da sobie spokój z taką żywnością.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.