Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

1,2-proc. spadek sprzedaży Tesco w okresie Bożego Narodzenia

Autor: www.dlahandlu.pl 9 stycznia 2014 09:30

1,2-proc. spadek sprzedaży Tesco w okresie Bożego Narodzenia

Grupa Tesco podała wyniki finansowe za okres sześciu tygodni do 4 stycznia. W tym czasie sprzedaż Grupy spadła o 1,2 proc. (z włączeniem benzyny) i 1,6 proc. przy aktualnym kursie wymiany.

Całkowita sprzedaż w Europie spadła o 0,8 proc. przy stałych kursach wymiany, przy lepszym wyniku like for like na każdym z rynków (ogólny spadek o 1,3 proc. z benzyną) niż w III kwartale, w tym pozytywnym wzrostem sprzedaży LfL w Polsce i na Węgrzech.

W przypadku Wielkiej Brytanii zanotowano spadek 3,1 proc. Sprzedaż międzynarodowa LfL (z włączeniem benzyny) spadła o 3,5 proc.

- Dalsze osłabienie na rynku spożywczym ma w dalszym ciagu wpływ na nasze wyniki w Wielkiej Brytanii. Nasze bieżące działania w celu budowania lepszego Tesco w Wielkiej Brytanii przynoszą efekty, aczkolwiek efekty tych działań są maskowane w krótkim okresie przez dokonywanie strategicznych zmian w celu poprawy długoterminowej stabilności naszego biznesu. Zgodnie z oczekiwaniami w okresie Bożego Narodzenia nastąpiło dalsze przesunięcie konsumentów w kierunku wielokanałowej sprzedaży detalicznej -  Tesco nadal odgrywa tutaj wiodącą rolę - komentuje Philip Clarke, chief executive Tesco.

Natomiast największy konkurent Tesco w Wielkiej Brytanii - sieć Sainsbury - zanotowała w okresie świątecznym (14 tygodni do 4 stycznia) wzrost sprzedaży LfL o 0,2 proc. i określa ten czas jako "Best Christmas Ever". 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Tedan 2014-01-13 11:17:56

    Zawsze podawali z wyłączeniem petrolu. Oj realne wyniki muszą być jeszcze gorsze - tonący brzytwy się łapie.

  • Ged 2014-01-10 11:14:21

    co to znaczy z włączeniem benzyny.. może jednak z wyłączeniem co?

  • ki 2014-01-09 17:08:06

    kiepski dział zakupów=kiepska oferta=kiepski marketing

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,36

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.