Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

1/3 detalistów wykorzystuje sklepy jako punkty odbioru zamówień online

Autor: dlahandlu.pl 17 sierpnia 2016 09:40


Najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie UPS pokazuje, że aby móc konkurować na rynkach zagranicznych, europejskie sklepy muszą wprowadzać innowacje w trzech kluczowych obszarach logistyki.

„Konsumenci korzystają z wielu różnych kanałów sprzedaży, zarówno tradycyjnych, jak i internetowych, i dobierają je według swoich potrzeb” — powiedziała Carrie Royle, menedżer ds. marketingu w kanałach detalicznych UPS Europe. „Używają też sieci społecznościowych do porównywania i oceny ofert”. 

Dostosowując swoje łańcuchy dostaw do potrzeb tzw. „elastycznych konsumentów”, którzy często kupują przez Internet, sprzedawcy powinni się skupić na trzech kluczowych obszarach: sklepach tradycyjnych, przypadkach braku towaru i zwrotach zagranicznych. 

Jeśli sprzedawcy detaliczni w Europie chcą utrzymać konkurencyjność, powinni uwzględnić fakt, że liczba klientów w sklepach tradycyjnych spada, a w internetowych rośnie. Oznacza to, że tradycyjne sklepy detaliczne będą musiały służyć także innym celom, np. stać się częścią sieci magazynowej lub dystrybucyjnej.

Prawie jedna trzecia (27%) europejskich firm detalicznych korzysta już sklepów jako miejsca realizacji zamówień internetowych.

Z danych UPS wynika, że w ciągu najbliższych 12–24 miesięcy 31% sprzedawców detalicznych w Europie planuje wykorzystać swoją sieć sklepów lub alternatywne punkty odbioru w celu zapewnienia klientom kupującym online wygodniejszego odbioru towaru.

W poprzednim badaniu konsumenckim UPS 41% konsumentów w Europie stwierdziło, że w przypadku braku danego towaru w sklepie skorzystałoby ze strony internetowej lub aplikacji konkurencji, a 20% poszłoby do tradycyjnego sklepu konkurenta. Tylko 17% powiedziało, że byliby skłonni poczekać, aż towar będzie dostępny. Obecnie 68% detalistów oferuje śledzenie i dostawę do wskazanego miejsca w momencie, gdy produkt stanie się dostępny, a 59% śledzi zamówienie i na bieżąco informuje klienta o dostępności. Jednak prawie połowa (45%) sklepów tradycyjnych sugeruje klientom, by po prostu poczekali, bez zaoferowania alternatywy.

Sprzedawcy detaliczni stwierdzają, że ich największe problemy dotyczą zarządzania zwrotami wadliwych towarów (64%) i przeprowadzania kontroli jakości (50%). Ponad 60% respondentów stwierdza, że potrzebuje wsparcia ze strony wielu zewnętrznych firm logistycznych w zakresie zarządzania zwrotami, a ponad 70% przyznało, że takie wsparcie zwiększa ekonomiczność. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.