Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

10,1 mld zł sprzedaży Eurocashu w I półroczu. Zysk wyższy o 13 proc. rdr

Autor: dlahandlu.pl 19 sierpnia 2016 08:41

10,1 mld zł sprzedaży Eurocashu w I półroczu. Zysk wyższy o 13 proc. rdr Sprzedaż Eurocash wyższa o 3 proc.

W II kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły 5,34 mld zł i były o ponad 3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2015 r. W całym I półroczu br. skonsolidowana sprzedaż przekroczyła 10,1 mld zł, co także oznacza ponad 3-proc. wzrost rok ro roku. Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w II kwartale tego roku wyniósł 558 mln zł, a narastająco za 6 miesięcy 2016 r. sięgnął 1,02 mld zł, czyli o 9 proc. więcej niż w analogicznych okresach ubiegłego roku.

EBITDA, czyli wynik operacyjny powiększony o amortyzację, wyniosła w II kwartale br. ponad 110 mln zł (wobec 114 mln zł w II kwartale 2015 r.), a EBITDA za całe I półrocze 2016 r. sięgnęła 158 mln zł (+1 proc. r/r).

Skonsolidowany zysk netto za II kwartał 2016 r. wyniósł 53 mln zł, po wzroście o 3 proc. rok do roku, a całe I półrocze br. Grupa Eurocash zakończyła z zyskiem netto przekraczającym 55 mln zł, czyli o ponad 13 proc. większym niż przed rokiem.
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 96 mln zł w II kwartale i 143 mln zł narastająco od stycznia do czerwca br., co mimo wyższych wydatków inwestycyjnych i wypłaty dywidendy pozwoliło utrzymać zadłużenie netto Grupy Eurocash na relatywnie niskim poziomie. Dług netto na koniec I półrocza 2016 r. stanowił 0,68x EBITDA.

–. Na rynku FMCG w dalszym ciągu widzimy nasilającą się wobec naszych klientów konkurencję ze strony sieci dyskontowych. Ponadto pomimo raportowanej przez GUS inflacji cen żywności i napojów na poziomie 0.8 proc. w II kwartale br., obserwujemy utrzymująca się deflację cen hurtowych, zwłaszcza wyrobów mleczarskich, świeżych, ale też i piwa. Sieci dyskontów systematycznie powiększają udziały rynkowe, aczkolwiek dzięki wzmożonej wspólnej pracy coraz skuteczniej stawiają im czoła nasi klienci, w szczególności dobrze radzą sobie małe supermarkety. Według danych Nielsena, supermarkety o powierzchni do 300 mkw. są po dyskontach najszybciej rosnącym kanałem sprzedaży żywności w Polsce – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash. – W tych warunkach, zarówno w II kwartale jak i w całym pierwszym półroczu 2016 r. Grupa Eurocash zanotowała ponad 3-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznymi okresami ubiegłego roku. Jako główny partner sklepów małoformatowych, konsekwentnie dążymy do zwiększania skali naszej działalności oraz rozwijamy nowe formaty sprzedaży detalicznej, wzmacniając pozycję konkurencyjną naszych klientów wobec dyskontów – dodał Jacek Owczarek.
Sprzedaż Grupy Eurocash do sklepów zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych rosła w tempie od 5 proc. do 10 proc.. W formacie Delikatesy Centrum wyraźnie poprawiła się ponadto sprzedaż like-for-like, tj. dla tej samej liczby placówek. Hurtowa sprzedaż like for-like do tej sieci franczyzowej wzrosła w II kwartale o 4,4% rok do roku, a w całym I półroczu br. wzrost wyniósł 3,6%.

– W pierwszym półroczu wyniki grupy były obciążone kosztami związanymi z rozwojem nowych formatów detalicznych. Ich łączny wpływ na wynik operacyjny sięgnął 14,8 mln zł w porównaniu z 10,4 mln zł rok temu. To są istotne koszty, ale wierzymy, że dzięki inwestycji w rozwój takich formatów jak 1 minute, Kontigo, abc na kołach czy Duży Ben będziemy mogli zaoferować naszym klientom nowe możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Dzięki istotnemu ograniczeniu zadłużenia w porównaniu z poprzednim rokiem, istotnie zmniejszyły się koszty finansowe, co znajduje odzwierciedlenie w wyższym zysku netto. W I półroczu br. był on o ponad 13 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wskazał Jacek Owczarek.

II kwartał br. był kolejnym z rzędu, w którym Grupa Eurocash zanotowała silne, dodatnie przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej. Pozwoliło to utrzymać zadłużenie netto na relatywnie niskim poziomie (0,68x EBITDA na koniec I półrocza) mimo wypłaty w maju ponad 139 mln zł dywidendy oraz wyższych niż przed rokiem wydatków inwestycyjnych, związanych z akwizycjami oraz inwestycjami w nowe systemy wsparcia dla klientów Grupy Eurocash.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.