Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

10 proc. więcej na reklamy słodyczy, w tym Wawel o 400 proc. więcej

Autor: wirtualnemedia.pl 31 grudnia 2014 10:12

Producenci słodyczy w pierwszych 10 miesiącach 2014 roku cennikowo przeznaczyli na reklamy w mediach pozainternetowych prawie 10 proc. więcej niż przed rokiem. Najbardziej te wydatki zwiększyła firma Wawel, natomiast spadki zanotowały Ferrero Polska, Storck Polska i Mars Polska - podają wirtualnemedia.pl

W okresie od stycznia do października br. wydatki reklamowe producentów słodyczy (bez uwzględnienia internetu) wyniosły cennikowo 175,6 mln zł, o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej w tym zakresie zainwestowała firma Ferrero Polska, która reklamowała m.in. swoje marki Duplo, Rafaello (również przez product placement w produkcjach telewizyjnych), Kinder i Tic Tac. Ostatnia kampania drażetek Tic Tac związana była z tegoroczną galą MTV Europe Music Awards. W sumie Ferrero wydało 40,1 mln zł, o 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Budżet Perfetti van Melle Polska, właściciel m.in. marek Mentos i Chupa Chups, w analizowanym okresie wyniósł 37,7 mln zł, o 106 proc. więcej niż przed rokiem. Jesienią br. firma ta wspierała reklamami promocję lizaków Chupa Chups pod hasłem „Nagrody na pełnym luzie". 

Trzecim największym wśród producentów słodyczy reklamodawcą była firma Storck Polska, producent m.in. Merci, Nimm2, Knoppers. Na reklamy przeznaczyła 27,6 mln zł, o 12,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W jednej z ostatnich kampanii firma pod hasłem „Rodzinne granie" promowała markę Toffifee.

Kolejny w zestawieniu Mars Polska (producent m.in. batonów Mars i Snickers) przeznaczył na promocję swoich marek 19,9 mln zł, o 17,8 proc. mniej niż rok temu. Z kolei firma Wawel zwiększyła wydatki aż o 416 proc. - z 3,7 do 19,1 mln zł. W ostatnim czasie firma reklamowała Michałki z Wawelu jako „znane ze smaku"

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,59

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.