10 trendów które zmienią handel w stacjonarnych sklepach

Autor: dlahandlu.pl 14 stycznia 2019 13:36

10 trendów które zmienią handel w stacjonarnych sklepach Fot. Shutterstock.com

W tym roku sprzedaż detaliczna będzie szybsza i bardziej inteligentna. Raport Coresight Research przedstawia 10 sposobów na wykorzystanie najnowocześniejszych technologii w handlu. Eksperci przewidują nowy, obiecujący początek dla sektora detalicznego jako całości, ale w szczególności dla sklepów fizycznych.

1. Handel w miastach coraz bardziej spektakularny

Detaliści będą podążać za przykładem sieci takich jak Walmart i Target, proponując klientom zakupy w odświeżonych wnętrzach i nowe technologie w miejskich flagowych sklepach

2. "Szybka sprzedaż detaliczna" - krótszy okres najmu, więcej wspólnych powierzchni i więcej krótkoterminowych sklepów

Zarówno sprzedawcy stacjonarni, jak i online'owi będą szukać krótkoterminowych fizycznych punktów styku i większej elastyczności w odpowiedzi na pożądane przez konsumentów nowości

3. Starzy wyjadacze uczą się od nowych

Detaliści będą podążać za przykładem Amazona i Alibaby, wykorzystując modelu "nowego handlu detalicznego" do integracji handlu detalicznego, sprzedaży detalicznej i logistyki offline w ramach jednego łańcucha wartości opartego na danych i technologii

4. Technologia usunie "tarcie" z handlu detalicznego

Detaliści będą dążyć do usunięcia drażliwych procesów z modelu fizycznego poprzez zautomatyzowane, wolne od kas sklepy

5. AI stanie się technologią dla sprzedawców detalicznych

Więcej sprzedawców zwróci się ku sztucznej inteligencji (AI), aby podejmować lepsze decyzje dotyczące cen i zapasów, skuteczniej komunikować się z klientami i personalizować ofertę

6. Fokus na start-up'y

Sprzedawcy detaliczni zwrócą się do start-upów, aby zyskać wiedzę w zakresie digitalizacji niezbędną do konkurowania z rywalami online

7. Łańcuchy dostaw przełączają się z linii na pętle

Detaliści w branżach takich jak odzież będą współpracować z dostawcami rozwiązań technologicznych, aby przejść od tradycyjnych liniowych, planowanych łańcuchów dostaw do zdigitalizowanych, reaktywnych - w pętli sprzężenia zwrotnego

8. Konsumenci będą szukać marek i sprzedawców zaangażowanych w ochronę środowiska i społeczeństwa

Konsumenci będą robić zakupy bardziej świadomie, co będzie korzystne dla sprzedawców, którzy są etyczni i kierują się wartościami

9. Więcej konsumentów będzie oczekiwać interakcji z detalistami

Chatboty, asystenci głosowi i personalizacja, zwiększą zapotrzebowanie na inteligentne i wyprzedzające interakcje między kanałami sprzedaży

10. Kupujący stawiają na dostępne produkty

Zdecydowana większość konsumentów będzie faworyzować towary, które są powszechne i dostępne kosztem towarów ekskluzywnych lub aspirujących

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,59

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7094
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.