Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

13,6 mln zł zysku Grupy Emperia

Autor: www.dlahandlu.pl 14 listopada 2013 10:01

13,6 mln zł zysku Grupy Emperia

Przychody ze sprzedaży wypracowane przez Grupę Kapitałową Emperia w III kwartale 2013 roku wyniosły 473 018 tys. zł, o 2,16 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody ze sprzedaży za trzy kwartały 2013 roku wyniosły 1 445 776 tys. zł i były nieznacznie wyższe (0,96 proc.) niż w okresie porównywalnym. Natomiast zysk netto wyniósł 13 601 tys. zł i był wyższy o 66,03 proc. Wynik osiągnięty za trzeci kwartał 2013 roku wyniósł 10 994 tys. zł straty. Jest to przede wszystkim wynik inwestycji poniesionej w segmencie detalicznym dla zapewnienia sieci efektywnego sytemu logistycznego.

Najważniejszym wydarzeniem dla Grupy w trzecim kwartale było uruchomienie 1 lipca br. własnej sieć logistycznej, której celem jest zaopatrywanie w towar supermarketów Stokrotka oraz innych sklepów detalicznych należących do Grupy. Na system logistyczny składa się magazyn centralny, 8 magazynów regionalnych oraz flota transportowa. Uruchomienie własnej logistyki to ogromne wydarzenie dla firmy o strategicznym znaczeniu, które wpływa na poprawę konkurencyjności segmentu detalicznego poprzez: poszerzenie asortymentu w kategorii produktów „świeżych", obniżenie kosztów operacyjnych sklepów, podwyższenie dostępności towarów w sklepach, zwiększenie marży handlowej oraz poprawę w obszarze kapitału pracującego.

Koszty logistyki w trzecim kwartale 2013 roku wyniosły 15,2 mln zł, a narastająco w trzech kwartałach 19 mln zł.Jak podkresla spółka parametry kosztowe i operacyjne logistyki nie są parametrami docelowymi i ulegną istotnej poprawie w kolejnych miesiącach. Głównym źródłem tej poprawy będzie zwiększenie masy towarowej przepływającej przez własną logistykę w wyniku przejęcia dystrybucji kolejnych grup asortymentowych od podmiotów zewnętrznych, zwiększenie wydajności pracowników magazynowych oraz podwyższenie efektywności transportu.

Przeczytaj także:

Sprzedaż detaliczna w trzecim kwartale 2013 roku w stosunku do roku poprzedniego charakteryzowała się wyższą dynamiką niż w dwóch pierwszych kwartałach tego roku (dotyczy to zarówno formatu supermarketów jak też całej sprzedaży detalicznej).

W trzecim kwartale zarząd kontynuował proces skupu akcji własnych. W październiku b.r. zakończona została pierwsza transza o wartości 35 mln zł z jednoczesnym rozpoczęciem kolejnej o tej samej wartości. Skup akcji własnych jest dla zarządu ważnym sposobem dystrybucji kapitału do akcjonariuszy.

Grupa Kapitałowa Emperia powstała w 1990 roku. Działalność Grupy obejmuje trzy obszary: segment detaliczny, informatyczny i segment nieruchomości. Firma zatrudnia 6,5 tys. pracowników. Segment detaliczny to przede wszystkim działalność spółki Stokrotka oraz spółek Maro Markety i PSS Tychy.

Stokrotka powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Pierwszy supermarket Stokrotka powstał w Łęcznej koło Lublina w 1996 roku. Obecnie sieć obejmuje 204 sklepy.Typowa powierzchnia handlowa tych sklepów wynosi od 400 do 800 mkw, w zależności od zapotrzebowania i warunków rynkowych, aczkolwiek w sieci funkcjonują również rentowne sklepy o powierzchni zarówno nieco mniejszej jak i większej. W ofercie wszystkich supermarketów znajduje się łącznie 26 tys. pozycji asortymentowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,91

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.