13,8 proc. przestrzeni we wrześniowych gazetkach zajęła prywatna marka

Autor: Hiper-Com 10 października 2011 11:21

13,8 proc. przestrzeni we wrześniowych gazetkach zajęła prywatna marka

We wrześniu w gazetkach super- i hipermarketów oraz sieci convenience i cash&carry 13,8 proc. przestrzeni zajęła prywatna marka. 36,2 proc. produktów ukazujących się w gazetkach wspierana była mechanizmami promocyjnymi - wynika z badań firmy Hiper-Com.

Jak podaje firma, w kategorii „wiodący producent" hitem września pod względem udziałów SOV* okazały się produkty firmy Sokołów, do której należało aż 0,8 proc. przestrzeni gazetkowej. Kolejno na podium stanęły: Philips (z udziałami w wysokości: 0,6 proc. ) i Hortex ( 0,6 proc.).

Ta sama kategoria „wiodących producentów" kalkulowana w odniesieniu do ilości pojawiających się w gazetkach promocji przedstawia się odmiennie. W tej rozgrywce królują produkty sygnowane marką własną Makro, następnie w kolejności plasują się: Unilever, Nestle i Procter & Gamble.

W kategorii „wiodący produkt" największe udziały w SOV zajęły spodnie jeans marki F&F (marka własna Tesco), drugie miejsce przypadło napojowi pomarańczowemu marki Garden poj. 1L + 1L gratis (Agros Nova), a trzecie płatkom śniadaniowym marki Nesquick 550g (Nestle).

W kategorii „wiodących marek" kalkulowanej w odniesieniu do ilości pojawiających się w gazetkach promocji prym wiedzie piwo jasne butelkowe marki Żubr, poj. 0,5L ( Kompania Piwowarska), numerem dwa ponownie okazał się: napój pomarańczowy marki Garden, poj. 1L + 1L (Agros Nova), a trzecia pozycja przypadła wodzie gazowanej Nałęczowianka, poj. 1,5L (Nestle).

*SOV (Share of Voice): indeks wykazujący udział w aktywności promocyjnej w odniesieniu do poszczególnych sieci, w tym wypadku kalkulowany na podstawie WU x 1m2 (weighted unit x powierzchnia sklepowa mierzona w mkw.)

** Ilość Promocji: indeks ważony poprzez ilość promowanych produktów SKU (Stock Keeping Unit), bez uwzględnienia powierzchni sklepowej

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,39

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 870
Ilość aktualnych ofert: 421032

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.