Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

15,2 mln zł zysku Emperii w 2013 roku

Autor: www.dlahandlu.pl 4 marca 2014 09:43

15,2 mln zł zysku Emperii w 2013 roku

Emperia Holding podała wyniki finansowe za 2013 rok. Za 12 miesięcy spółka uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 1 967 447 tys. zł (1 948 976 tys. zł w 2012 r.). Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 15 427 tys. zł (15 965 tys. zł starty w ubiegłym roku). Zysk badanego okresu to 15 225 tys. zł w porównaniu do 20 803 tys. zł w 2012 r.

Przychody ze sprzedaży w samym czwartym kwartale 2013 roku wyniosły 511 671 tys. zł, o 0,91 proc. więcej niż w analogicznym okresie
roku poprzedniego.  Wynik osiągnięty w czwartym kwartalewyniósł 1 624 tys. zł, a odpowiednio wynik w czwartym kwartale okresu porównawczego wyniósł 12 612 tys. zł.

Spadek wyniku wypracowanego w całym 2013 roku wynika ze straty osiągniętej w segmencie detalicznym w wysokości - 31 186 tys. zł .Pozostałe segmenty operacyjne Grupy: nieruchomości, informatyka i zarządzanie centralne wypracowały w 2013 roku zyski w łącznej kwocie 47 546 tys. zł (wg sprawozdawczości segmentów bez wyłączeń konsolidacyjnych). 

Strata segmentu detalicznego to bezpośredni efekt rozpoczętego w trzecim kwartale procesu uruchomienia własnej logistyki. Od lipca Stokrotka Sp. z o.o. rozpoczęła przyjmowanie dostaw towarów na magazyn centralny oraz ich dalszą dystrybucję za pomocą magazynów regionalnych do sklepów detalicznych. Efektywność logistyki nie osiągnęła jeszcze poziomu gwarantującego dochodowość segmentu.

Segment detaliczny na 31.12.2013 r. tworzy łącznie 247 sklepów detalicznych, zaś na koniec 2012 r. było 240 sklepów. W IV kwartale 2013 r. otwarto 8 nowych sklepów, a 1 sklep został zamknięty.  

 - Czwarty kwartał 2013 roku był okresem, w którym kontynuowaliśmy wdrażanie naszej strategii rozwoju. Nie tylko jednak nasze działania, ale i trudna sytuacja makroekonomiczna, mniejszy niż dotychczas efekt sezonowości związany ze świętami oraz silna presja ze strony konkurencji miały istotny wpływ na poziom osiąganych przez Grupę wyników finansowych. W kluczowym dla nas obszarze działalności detalicznej miniony okres był kolejnym istotnym z punktu widzenia rozwoju nowego formatu (...). W zakończonym kwartale zapoczątkowaliśmy również proces połączenia dwóch mniejszych spółek z Grupy, tj. Maro Markety sp. z o.o. i Społem Tychy S.A. ze spółką Stokrotka. Połączenie tych spółek to nie tylko zmiana organizacyjna w Grupie, ale również efekt podjęcia decyzji co do zapoczątkowania prac nad stworzeniem nowego formatu sklepów własnych o powierzchni mniejszej od typowych supermarketów. Sklepy Stokrotka Market, które będą operowały na powierzchni 200-400 mkw, obok rozwoju organicznego w zakresie supermarketów, powinny w następnym roku stać się podstawą rozwoju potencjału sprzedażowego sieci. W dalszym ciągu jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju było wdrożenie własnego systemu zaopatrzenia własnych sieci sklepów. Wdrożenie własnego systemu zaopatrzenia pozwoliło nam na optymalizację kosztową w zakresie operacyjnym, istotne ograniczenie roli pośredników w procesie zaopatrzenia sieci przy jednoczesnym uzyskaniu poprawy marży handlowej. Ważne jest również to, że nowe rozwiązanie pozwala nam skutecznie przeciwstawiać się silnej konkurencji na rynku poprzez poprawę atrakcyjności cenowej oraz jakości oferowanego asortymentu. Proces wprowadzania nowego asortymentu do obsługi poprzez własną sieć został niemalże zakończony. Ostatnie kategorie zostały wprowadzone na początku roku (...) - komentuje Dariusz Kalinowski, prezes firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • dziekujemy stokrotko 2014-03-05 00:44:07

    doliczcie jeszcze 2,99zl do zysku



    dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140304/LUBLIN/140309824

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.