Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

16,53 mld zł sprzedaży Eurocashu w 2013 roku

Autor: www.dlahandlu.pl 28 lutego 2014 09:24

16,53 mld zł sprzedaży Eurocashu w 2013 roku

Sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła w IV kwartale 2013 r. 4,23 mld zł (wzrost o 0,5 proc. r/r), a w całym ubiegłym roku sięgnęła 16,53 mld zł (-0,4 proc.). Spadek marż w połączeniu z niższą dynamiką sprzedaży negatywnie wpłynęły na zyski Grupy - wynik EBITDA w IV kwartale zmalał o 36 proc. r/r, a w całym 2013 r. o 18 proc. Dzięki obniżce kosztów finansowych zadłużenie netto spadło o 220 mln zł w porównaniu z końcem 2012 r.

- Systematyczny rozwój organiczny oraz akwizycje w segmencie dystrybucji wyrobów tytoniowych w pełni zrekompensowały negatywny wpływ, jaki na poziom sprzedaży miało zakończenie dostaw do sieci Stokrotka w połowie ubiegłego roku. W rezultacie Grupa Eurocash wypracowała sprzedaż na porównywalnym poziomie co przed rokiem - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu. - Mimo, że był to trudny rok dla całego sektora handlu, nie jest to dla nas wynik satysfakcjonujący. Skupiliśmy się na działaniach reorganizacyjnych w Tradisie i integracji placówek cash&carry Eurocashu i Tradisu. Wiązało się ze spowolnieniem naszej ekspansji na otwartym rynku, co odbiło się na dynamice łącznej sprzedaży i wynikach. Pełna integracja, która zamierzamy dokończyć w tym roku, jest natomiast kluczowa dla efektywności Grupy Eurocash w dłuższym okresie - dodaje.

Integracja placówek cash&carry Tradisu z siecią Eurocash Cash&Carry przełożyła się na wzrost sprzedaży w tym formacie w IV kwartale 2013 r. o 14,7 proc. r/r do 1,19 mld zł. W całym minionym roku sprzedaż hurtowni Eurocash Cash&Carry do klientów zewnętrznych wzrosła o 12,6 proc. do 4,59 mld zł.
Grupa zanotowała ponadto w tym segmencie wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry: o 3,6 proc. r/r w ostatnim kwartale 2013 r. oraz ponad 3,8 proc. narastająco za cztery kwartały 2013 r.
Sieć Sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry franczyzowa sieć zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze, na koniec 2013 r. liczyła 6 133 placówki. W IV kwartale 2013 r. liczba sklepów funkcjonujących pod szyldem abc "po sąsiedzku" powiększyła się o 246 placówki, a w całym ubiegłym roku o 682 sklepy.

 

Sieć franczyzowa Delikatesy Centrum zwiększyła się natomiast w ostatnim kwartale 2013 r. o 45 sklepów, do 875 placówek, a liczba nowych otwarć w całym ubiegłym roku sięgnęła 102. Sprzedaż hurtowa Eurocash w ramach sieci Delikatesy Centrum w IV kwartale 2013 r. wyniosła ponad 446 mln zł, czyli o 14,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2012 r. W całym 2013 roku sprzedaż z centrów Dystrybucyjnych Delikatesy Centrum przekroczyła natomiast 1,65 mld zł, co oznacza wzrost o 12,1 proc. w porównaniu z 2012 r.
Sprzedaż hurtowa like-for-like w tym formacie (dla tej samej liczby sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum) wzrosła w IV kwartale 2013 r. o 1,8 proc. r/r, a w całym minionym roku o 1,6 proc..



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,95

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.