17-proc. spadek zysku Eurocashu

www.portalspozywczy.pl 27 marca 2015 14:06

Zysk netto Grupy Eurocash w 2014 r. był o ponad 17 proc. niższy, niż rok wcześniej. Wyniósł 183,12 mln zł wobec ponad 221 mln przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie finansowym.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów Eurocashu w minionym roku poprawiły się o 2,58 proc., do poziomu 16,963 mld zł. Wyłączając Service FMCG i InMedio, przychody wyniosły 16,708 mld zł (w takim ujęciu wzrosły o 1,03 proc. względem wcześniejszego roku).

Jak tłumaczą przedstawiciele Eurocash w raporcie, na dynamikę sprzedaży wpływ miało m.in. zakończenie współpracy z siecią Stokrotka w połowie 2013 r. Sprzedaż Eurocash do tej sieci w 2013 r. wyniosła 372 mln zł.

EBITDA Grupy Eurocash w 2014 r. wyniosła 412,46 mln zł (wzrost o 2,57 proc.).

Sieć placówek Cash&Carry należących do Grupy Eurocash w 2014 roku wzrosła o 10 i osiągnęła liczbę 168 hurtowni. Liczba sklepów franczyzowych abc wyniosła 6997, co stanowi wzrost o 864 placówki. Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci Delikatesy Centrum wzrosła o 128, osiągając poziom 1003 sklepów.

Sprzedaż zewnętrzna formatu Cash&Carry wzrosła w ubiegłym roku o 3,18 proc. do poziomu 4,737 mld zł, natomiast sprzedaż hurtowa Eurocashu do Delikatesów Centrum wzrosła o 8,67 proc., osiągając poziom 1,797 mld zł.

Łączna sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych przekroczyła w 2014 roku poziom 3,291 mld zł, co stanowi wzrost o 11,67 proc. rok do roku. Sprzedaż Eurocash Dystrybucja (dawniej Tradisu) w związku z reorganizacją oraz zakończeniem współpracy ze Stokrotką, spadła o 11,1 proc. do poziomu 4,265 mld zł.

Sprzedaż Eurocash Gastronomia spadła do poziomu 535,98 mln zł, co było spowodowane przede wszystkim zakończeniem współpracy z jednym z głównych klientów - AmRest. Dystrybucja alkoholi realizowana przez dawne spółki Premium Distributors wyniosła 2,087 mld zł, co oznacza wzrost o 10,34 proc.

Pozostałe formaty Grupy Eurocash, w których uwzględnione są m.in. PayUp (konsolidowany od maja 2014 r.) oraz InMedio (konsolidowany od grudnia 2014 r.), zrealizowały sprzedaż zewnętrzną na poziomie 249,61 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Analityk 2015-04-02 16:02:33

    Patrząc po trendzie to za 2-3 lata Eurocash będzie robił połowę tego zysku co robi teraz...

  • Profesjonalista z branży 2015-03-30 15:39:11

    Jeszcze 2-3 lata i Eurocash kupi Makro za wartość 2-3 letniego zysku :-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,81

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.