Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

18 mln zł zwolnienia z podatku to niski próg? Przeciętnie dyskont ma 15 mln obrotu rocznie

Autor: dlahandlu.pl 29 stycznia 2016 11:07

18 mln zł zwolnienia z podatku to niski próg? Przeciętnie dyskont ma 15 mln obrotu rocznie fot. shutterstock

Aby przekroczyć próg 18 mln zł zwolnienia z podatku sklep musi mieć więcej niż 50 tys. dziennego obrotu. Jak wynika z danych firmy Market Side średni roczny obrót pojedynczej lokalizacji sklepu dyskontowego w Polsce to około 15 mln złotych, czyli ok. 42 tys. zł dziennie.

Dane te potwierdzają wyliczenia dlahandlu.pl. W 2015 roku Biedronka informowała, że jej sklepy odwiedza dziennie 4 mln klientów. Przy bazie sklepów na poziomie 2667 oznacza to średnio 1500 klientów dziennie w każdej lokalizacji. Jednocześnie średni paragon w Biedronce wynosi ok. 28 zł (w 2013 roku było to 27 zł).

Mnożąc liczbę klientów jednej placówki przez wysokość średniego paragonu i liczbę dni w roku, okazuje się, że jedna przeciętna lokalizacja dyskontu może liczyć na maksymalnie na 42 tys. obrotu dziennie, czyli 1,533 mln zł rocznie. Jednocześnie należy pamiętać, że wydatki na reklamę i promocję sieci Biedronka od stycznia do października 2015 roku wyniosły 171,3 mln zł (dane cennikowe, Kantar Media).

Przypomnijmy: zgodnie z założeniami przedstawionymi przez Ministerstwo Finansów w poniedziałek sklepy będą płacić trzy stawki podatku od obrotów. Podstawowa stawka to 0,7 proc., a dwie pozostałe 1,3 oraz 1,9 proc. 

Najniższa stawka podatku ma obciążać te firmy, których przychód nie przekracza w danym miesiącu 300 mln zł. Stawka 1,3 proc. ma być płacona od nadwyżki przychodów powyżej 300 mln zł. Ostatnia, najwyższa stawka została zarezerwowana dla przychodów ze sprzedaży prowadzonej w soboty, niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. 

Kwota wolna od opodatkowania to 1,5 mln zł netto miesięcznie, czyli 18 mln zł rocznie.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b prac. marketu 2016-01-29 14:55:22

    Bzdura znam markety-sieci cesh&cery których jen dział robił 100 tyś obrotu. nie ma takiej Biedronki co robi 42 tyś dziennie moze jeden dzień za to w inny obrót jest większy i średnia jest taka że stać je na milionowe reklamy w tygodniu!!!Poza tym i tak reklamy jak i gazetki współfinansują producenci-korporanci . Dadzą radę zapłacić podatek najwyżej mniej wywiozą do siebie zysków!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.