Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

2,28 mld euro sprzedaży Biedronki w I kw., LfL w górę o 7,6 proc.

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2016 09:57

2,28 mld euro sprzedaży Biedronki w I kw., LfL w górę o 7,6 proc. Fot. PTWP

Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w I kwartale 2016 r. o 9,3 proc. do 2,28 mld euro, a sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 7,6 proc. - poinformowało Jeronimo Martins, właściciel Biedronki.

Zysk netto Jeronimo Martins w I kwartale 2016 r. wzrósł do 77,3 mln euro z 64,8 mln euro przed rokiem. Wynik EBITDA wyniósł w tym czasie 183,4 mln euro, co oznacza wzrost o 10,7 proc. rdr. Marża EBITDA wyniosła 5,4 proc. wobec 5,2 proc. rok wcześniej. Sprzedaż portugalskiej grupy wzrosła o 5,9 proc., do 3,38 mld euro.

W przypadku samej Biedronki EBITDA w I kwartale 2016 r. wyniosła 151 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o 10,4 proc. Marża EBITDA wzrosła do 6,6 proc. z 6,3 proc. w I kwartale 2015 r. 

CAPEX grupy Jeronimo Martins wyniósł w pierwszych trzech miesiącach roku 83,4 mln euro, z czego na Biedronkę wydano 42 mln euro. To mniej niż w tym samym czasie w 2015 roku, kiedy było to 56 mln euro. CAPEX całej grupy JM w I kw. br. to 83 mln euro (89 mln euro w I kw. ub.r.).

Jeronimo zamierza przeznaczyć na inwestycje w 2016 r. 550-650 mln euro, z czego na inwestycje w Biedronce przypadnie około 50 proc. tej kwoty.

Jeronimo podało w raporcie, że w pierwszych trzech miesiącach roku Biedronka otworzyła 26 sklepów, a zamknęła 10 (Biedronka jako jedyna marka Jeronimo Martins zamknęła sklepy w tym okresie). Na koniec marca sieć liczyła 2.683 sklepy. Należąca do JM sieć drogerii Hebe w I kw. br. otworzyła jeden sklep i obecnie liczy 135 roku.

W badanym okresie sprzedaż sieci Pingo Doce wyniosła 817 mln euro (772 mln euro w I kw. ub.r.). Marka Recheio wygenerowała sprzedaż w wysokości 188 mln euro, 8 mln więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. 

Pozostałe brandy Jeronimo Martins zanotowały sprzedaż na poziomie 89 ml euro (63 mln euro w ub.r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ..I.. 2016-05-02 09:56:58

    Prawie 8% ezrostu na rynku FCMG ktory kreci sie w okolicach zera... hmm czyli komus zabrali te 8%... a apetyt rosnie w miare jedzenia. A dostawcy wytypowali ich jako detaliste roku....pasozyta ktory wpierdziela ich zyski nazwali detalista roku! Narod wspanialy tylko ludzie kór&y.

  • jack 2016-04-30 12:41:29

    Bardzo dobrze,że sprzedaż w biedronce rośnie bo przecież ktoś tą portugalię musi utrzymać. Coż by to była za tragedia,gdyby ich dochód spadł,już nawet ich prezydent pytał się naszego co dalej ,bo przecież oni wypompowują z Polski 15 mld euro rocznie,to gdzie oni znajdą taki głupi naród, żeby na nich pracował.

  • Aleksan 2016-04-29 11:47:39

    A kiedy podatek od sieci wejdzie?! 500+ juz jest to z czego chcą to płacić? Uczciwi podatnicy maja sie tylko zrzucić na wielodzietnych??!

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.