2,45 mld zł przychodów Emperii w 2016 roku. Stokrotka nie zwalnia tempa rozwoju

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2017 18:34

2,45 mld zł przychodów Emperii w 2016 roku. Stokrotka nie zwalnia tempa rozwoju fot. materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Grupy Emperia w 2016 roku wyniosły 2 450 750 tys. zł i były o 17,9% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wzrost przychodów to przede wszystkim efekt wyższych przychodów segmentu detalicznego w 2016 roku. Wynik netto za 2016 rok wyniósł 50.551 tys. zł i był wyższy o 4,5% niż w roku ubiegłym.

Grupa Kapitałowa Emperia wypracowała w 2016 roku wyniki zgodne z oczekiwaniami zarządu i zrealizowała zaplanowany rozwój. Na szczególną uwagę zasługuje intensywny rozwój segmentu detalicznego w bieżącym roku, otwarcie 53 nowych sklepów sieci Stokrotka (35 sklepów własnych i 18 sklepów franczyzowych) - czytamy w raporcie.

- Perspektywy rynku sprzedaży detalicznej artykułów FMCG pozostają dobre. Poprawiająca się koniunktura, napływ nowych środków na rynek z programu pomocy rządowej dla rodzin i rosnące realnie wynagrodzenia niewątpliwie przyczyniły się do bardzo dobrych wyników sprzedażowych. Dwucyfrowe przyrosty sprzedaży to jednak nie tylko wynik bardziej zasobnych portfeli naszych klientów. Wytrwale pracujemy bowiem nad poprawą pozycji rynkowej supermarketów Stokrotka.
Na wyzwania jakie stawia wymagająca konkurencja ze strony dużych międzynarodowych uczestników rynku odpowiadamy ciekawą propozycją asortymentową. Starannie dobieramy towary do naszych sklepów co doceniają nasi klienci poprzez bardzo wysoka ocenę jakości, szczególnie mięsa, wędlin i innych produktów świeżych. Naszym wyróżnikiem jest poziom obsługi klienta oraz dogodna lokalizacja, co w czasie gdy wszyscy jesteśmy coraz bardziej zabiegani nabiera jeszcze większego znaczenia. To wszystko, połączone z wdrożoną w ostatnim roku nową polityką cenową oraz ciekawymi programami motywacyjnymi korzystnie wpłynęło na osiągane w 2016 roku rezultaty
sprzedażowe i wynikowe. W naszej branży niezwykle ważna jest skala działalności. To z niej płynie zdolność do osiągania coraz lepszych warunków handlowych i rozpoznawalność pośród klientów poprzez obecność sklepów w ich najbliższej okolicy. Dlatego więc nie zwalniamy tempa w rozwoju organicznym. W ostatnim roku nasz portfel placówek wzbogacił się, zgodnie z naszą strategią, zarówno o sklepy w formacie supermarket i market. Koncentracja na tych dwóch rozwijających się i skutecznie konkurujących na rynku formatach pozwala nam w najlepszym stopniu wykorzystać skrojony na nasze potrzeby system logistyczny - napisał w liście do akcjonariuszy Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperii.

Spółka podała, że na koniec ubiegłego roku Stokrotka sp. z o.o. zatrudniała 8 279 pracowników. Na koniec 2015 roku w tej spółce Grupy pracowało 7 367 osób.

Na wynagrodzenia dla zarządu przeznaczono 936,42 tys. zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • Zuzia 2017-04-28 14:38:58

    A ile przeznaczono na pensje kasjerów ,bo jak do tej pory większość pracuje za najniższą krajową ,przynajmniej ja tak mam i kilka innych kasjerów

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,03

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.