Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

2013: Płatności mobilne - walka o standardy

Autor: Artykuł sponsorowany dostarczony przez Six Payment Services, Sebastian Ramatowski 14 sierpnia 2013 10:51

2013: Płatności mobilne - walka o standardy

Połączenie płatności zbliżeniowych i urządzeń mobilnych jest niewątpliwie jednym z najciekawszych wydarzeń na rynku płatności bezgotówkowych w ostatnich latach, a korzyści z niego płynące - jak wygoda dla klienta i szybkość transakcji - bezdyskusyjne. Jednakże, podczas gdy technologia dojrzała, procesy związane z nowymi standardami płatności nie dotrzymały kroku zachodzącym zmianom.

Istniejące bariery oraz brak wspólnego standardu hamują masową adopcję płatności NFC w Europie. Wciąż nie znamy odpowiedzi na liczne pytania dotyczące logistyki związanej z NFC: jeśli użytkownik zgubi telefon, który umożliwia płatności zbliżeniowe, kto jest punktem kontaktu dla użytkownika - operator czy bank? Jak zostanie to rozwiązane w poszczególnych krajach? Innymi słowy - kto jest "właścicielem" użytkownika?

Są jeszcze techniczne przeszkody związane z płatnościami zbliżeniowymi w urządzeniach mobilnych - branża wciąż oczekuje jednej, standardowej karty SIM, która może pełnić zarówno funkcje związane z nawiązywaniem połączeń, jak i płatnicze. Taka karta powinna być akceptowana przez wszystkie modele telefonów. Ale kto będzie wystawcą takiej karty? A może branża wybierze inne rozwiązanie - aplikację na telefon, która przechowuje informacje płatnicze ?

Europejska Rada ds. Płatności (EPC) podjęła kroki, aby znaleźć odpowiedzi na te pytania. Rada, będąca regulatorem i ciałem koordynującym, stawia sobie za cel rozwój zintegrowanego rynku płatności z Europie. Według Rady cel ten może być osiągnięty poprzez rozwój i promocję standardów, najlepszych praktyk i schematów działań, wykorzystując istniejące reguły modelu Single Euro Payments Area (SEPA) i systemów kartowych.

Zdecydowaną przeszkodą w popularyzacji płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów komórkowych jest brak decyzji odnośnie komponentu telefonu, który powinien odpowiadać za realizację płatności. Czy powinna być to karta SIM czy inny bezpieczny element telefonu korzystający z aplikacji w momencie realizacji płatności? Według EPC najlepszym scenariuszem jest połączenie bezpiecznego elementu z Universal Integrated Circuit Card, znanym jako karta SIM. W tym wariancie, karta SIM jest wydawana przez operatora komórkowego, a aplikacja płatnicza jest wydawana przez bank użytkownika. To rozwiązanie wydaje się najbardziej sensowne, pozwalając na współistnienie infrastruktury technicznej z bezpieczeństwem i technicznymi standardami SIM. Dla konsumentów rozwiązanie to będzie wygodne, i powinno przyczyniać się do wzrostu zaufania do NFC. Co najważniejsze jednak, opisana propozycja prowadzi do kompromisu dotyczącego struktur opłat pomiędzy głównymi graczami na rynku płatności zbliżeniowych: systemami kartowymi, bankami, operatorami i sprzedawcami.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,22

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.