Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

2016 rokiem Eurocashu? Spekulacje na temat Żabki nie są bezzasadne

Autor: www.dlahandlu.pl 8 czerwca 2016 12:19

2016 rokiem Eurocashu? Spekulacje na temat Żabki nie są bezzasadne fot. Eurocash

Spekulacje na temat zakupu Żabki przez Eurocash nie są bezzasadne, ponieważ sieć sklepów convenience dobrze wpisuje się w strategię spółki. Jednakże sama transakcja nie jest taka oczywista. Uzgodnienie konsensusu cenowego pomiędzy inwestorami Żabki i Eurocashem może zająć dużo czasu, poza tym nie możemy przewidzieć stanowiska UOKiK w sprawie tak dużej konsolidacji na rynku systemów franczyzowych - komentuje dla serwisu dlahandlu.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

- Spółka Eurocash jest niewątpliwie jednym z liderów polskiego rynku FMCG, jej szerokie portfolio spółek operacyjnych zapewnia dywersyfikację przychodów i elastyczność inwestycyjną, co jest istotne dla jej akcjonariuszy. Obecnie większość spółek detalicznych wyraźnie spowolniła swoją ekspansję z powodu niepewnej sytuacji około biznesowej czyli uchwalonego podatku czy zapowiadanej ustawy o zakazie handlu w niedzielę. Stosowane przez Eurocash rozwiązania franczyzowe w sektorze detalicznym uchronią spółkę przed podatkową degradacją przychodu i zysku. Jest to niewątpliwie pewien przywilej dający dodatkowy impuls do ekspansji rynkowej - podkreśla nasz rozmówca.

Zdaniem Andrzeja Wojciechowicza, spekulacje rynkowe na temat zakupu ,,Żabki’’ przez Eurocash nie są bezzasadne, ponieważ sieć sklepów convenience dobrze wpisuje się w strategię spółki. Jednakże uzgodnienie konsensusu cenowego pomiędzy inwestorami może zająć dużo czasu. - Poza tym nie możemy przewidzieć stanowiska UOKiK  w sprawie tak dużej konsolidacji na rynku systemów franczyzowych - dodaje Andrzej Wojciechowicz.

- Biorąc pod uwagę nasycenie rynku modelami dyskontowymi, konsolidacja w sektorze convenience i małych supermarketów jest dobrym remedium na podtrzymanie wzrostów sprzedaży i utrzymanie akceptowalnej marży. Eurocash to wyważony i poważny gracz na rynku FMCG, bez wątpienia będzie umacniał i rozszerzał swój w nim udział w sposób bezpośredni (sklepy detaliczne) i pośredni (dostawy hurtowe) - podsumowuje nasz rozmówca.

2016 rok może należeć do spółki Eurocash. Jak już pisaliśmy, w ciągu 3 pierwszych miesięcy bieżącego roku firma zainwestowała w spółki o łącznych przychodach 1,6 mld zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.