2018 rok w Lidlu: 40 nowych sklepów, modernizacje, współpraca z siecią paczkomatów

Autor: dlahandlu.pl 12 grudnia 2018 11:35

2018 rok w Lidlu: 40 nowych sklepów, modernizacje, współpraca z siecią paczkomatów Na zdj. sklep Lidl w Warszawie. Fot. Shutterstock

Otwarcie około 40 nowych sklepów plus modernizacja kolejnych kilkudziesięciu, strategiczne zmiany wprowadzone na skutek wprowadzenia ograniczenia handlu w niedziele, otwarcie nowego konceptu sklepu w Galerii Łódzkiej, czy rozwój sieci paczkomatów przy swoich placówkach – to tylko niektóre z działań podejmowanych przez sieć Lidl w mijającym roku. Rok 2019 również zapowiada się pracowicie – sieć planuje otwarcie dwóch nowych centrów dystrybucyjnych.

Sieć dyskontów, należąca do niemieckiej grupy Schwarz, tylko w jeden dzień grudnia – 13 – zamierza otworzyć aż 7 nowych sklepów. W sumie, od początku roku otwarć będzie więc około 40, a sieć powiększy się do ponad 670 placówek.

- Chcemy, by jak najwięcej klientów mogło robić u nas codzienne zakupy, dlatego rozwijamy naszą sieć w sposób organiczny, otwierając kilkadziesiąt sklepów rocznie. Zdecydowana większość naszych sklepów to obiekty wolnostojące z parkingiem. Sprawdzamy różne rozwiązania, dlatego część naszych obiektów zlokalizowana jest również w centrach handlowych – na przykład w październiku otworzyliśmy nowy koncept sklepu w Galerii Łódzkiej – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager w Lidl Polska.

Sklep Lidla w Galerii Łódzkiej zajął miejsce po Tesco. Sieć już od pewnego czasu wchodzi do galerii i centrów handlowych. W tym roku w październiku ruszyła budowa Galerii Wiślanka w Żorach, której otwarcie przewidziane jest na przełomie 2019/2020 roku. Na blisko 20 tys. mkw. powierzchni najmu znajdzie się 80 sklepów i punktów usługowych, w tym najnowszy koncept sieci Lidl.

Obecnie Lidl ma w Polsce 9 centrów dystrybucji, jednak w przyszłym roku ich liczba również się zwiększy. - W pierwszym kwartale 2019 roku otworzymy dziesiąte centrum dystrybucji w Kałuszynie, w którym zatrudnienie znajdzie ponad 200 osób. Dzięki dogodnej lokalizacji, magazyn w Kałuszynie pozwoli na rozwój sieci we wschodniej części kraju. Wśród planów na przyszły rok mamy również uruchomienie centrum dystrybucyjnego w zachodniej Polsce – w Stargardzie, gdzie zatrudnionych będzie także ponad 200 osób – wymienia Aleksandra Robaszkiewicz.

Sieć Lidl nie stroni od innowacyjnych rozwiązań. W lutym w sklepie przy ulicy Wołoskiej w Warszawie, rozpoczął się test kącika kawowego dla klientów. W specjalnej strefie „Czas na kawę” klienci mogą kupić nie tylko espresso czy cappuccino, ale też ciastka. We wrześniu Lidl informował, że posiada już automaty do kawy w ponad 20 sklepach w różnych lokalizacjach, w tym m.in. w Warszawie, Poznaniu, Gdyni, Szczecinie, Stargardzie Szczecińskim oraz Gorzowie Wielkopolskim. Koszt kawy to ok. 2 zł.

Ważnym wydarzeniem dla sieci handlowych działających w Polsce było wprowadzenie w marcu tego roku ograniczenia handlu w niedziele. Lidl zmienił organizację i grafiki pracy swoich placówek, dostosował także do nowych przepisów swoją strategię cenową.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7975
Ilość aktualnych ofert: 479771

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.