Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

24 proc. e-klientów z małych miejscowości i wsi robi zakupy internetowe raz w tygodniu

Autor: pr, dlahandlu.pl 9 września 2015 10:28

Wyniki badań zleconych przez Pocztę Polską wskazują, że łącznie 25 proc mieszkańców dużych i średnich miast oraz niemal jedna czwarta e-klientów (24 proc.) z małych miejscowości i wsi robi zakupy internetowe raz w tygodniu. Jednocześnie, aż 75 proc. kupujących z małych miast i 63 proc. ze wsi – w porównaniu do 72 proc. dla dużych i 75 proc. wskazań dla średnich miast – kupuje w sieci przynajmniej raz w miesiącu.

Najpopularniejszą formą e-zakupów, wśród badanych na zlecenie Poczty Polskiej internautów, są aukcje internetowe, na których kupuje średnio 7 na 10 osób z małych i średnich miast oraz wsi i 6 na 10 mieszkańców dużych miast. Niewielkie różnice można zauważyć również w odniesieniu do wyboru sklepów internetowych jako miejsca zakupów w sieci – zgodnie z raportem Poczty Polskiej tę opcję wybiera 28 proc. e-klientów z małych i średnich miast, 27 proc. mieszkańców wsi i 35 proc. osób pochodzących z dużych miast. Poza tym, 5 proc. mieszkańców aglomeracji miejskich kupuje na portalach oferujących zakupy grupowe, względem zaledwie 1 proc. wskazań dla każdej z pozostałych kategorii badanych.

Badania Poczty Polskiej dotyczące preferencji e-zakupowych internautów, z uwzględnieniem ich miejsca zamieszkania, dowodzą, że głównym motywem robienia zakupów przez internet jest w pierwszej kolejności korzystna oferta cenowa (od 71 proc. do 75 proc. wskazań), a zaraz potem możliwość zrobienia zakupów w dowolnym czasie (od 65 proc. do 73 proc. wskazań). Jedynie mieszkańcy małych miast wskazują jako główny argument oszczędność czasu (72 proc.), a na drugim – dowolność w kontekście czasu robienia e-zakupów. Atrakcyjna cena w ich przypadku znalazła się dopiero na trzeciej pozycji (67 proc.).

Badania ARC Rynek i Opinia, zrealizowane dla Poczty Polskiej w maju i czerwcu 2015 roku, wskazują na podobne preferencje e-klientów w zakresie wydatków ponoszonych na zakupy w internecie. Średnio 4 na 10 badanych internautów, bez względu na miejsce zamieszkania, jednorazowo wydaje w sieci kwotę od 100 do 249 zł. Jednocześnie niemal 10% e-konsumentów z małych i średnich miast, 6 proc. internautów z dużych miast i 4 proc. ankietowanych mieszkańców wsi deklaruje średni, jednorazowy poziom wydatków na e-zakupy powyżej 250 zł. Co ciekawe – zakupy na kwotę większą niż 500 zł robi porównywalna liczba badanych: 1 proc. mieszkańców średnich miast, 2 proc. e-klientów ze wsi i po 3 proc. obywateli małych i dużych miast.

Badanie „Zakupy internetowe relalizowane przez mieszkańców wsi i małych miast”, przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na rzecz Poczty Polskiej, wskazują, że e-klienci z najmniejszych miejscowości najczęściej kupują przez internet produkty o niedużych gabarytach, w tym odzież i obuwie, na których zakup w sieci decyduje się 66% mieszkańców małych miast względem 58% badanych z aglomeracji miejskich. Co ciekawe – odsetek osób z miejscowości wiejskich, kupujących odzież i obuwie przez internet, jest taki sam (58%), jak w przypadku mieszkańców dużych miast.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,32

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.