Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

24-proc. spadek przychodów w Grupie InPost

Autor: pr 3 października 2016 10:21

Przychody Grupy InPost w drugim kwartale 2016 roku wyniosły 107 mln zł i były niższe r/r
o 24%. EBITDA wyniosła - 87,7 mln zł i była niższa r/r o ponad 115 mln zł.

Wśród usług Grupy InPost najwyższą dynamikę osiągnęły listy polecone e-commerce (w tym Allegro Polecone InPost), których wolumen wzrósł r/r o 218% i osiągnął liczbę 1,7 mln listów w II kwartale b.r. Wyższe niż w I kwartale br. odnotowały również dostawy przesyłek do Paczkomatów InPost z wolumenem na poziomie 5,4 mln wyższym r/r o 89%, oraz usługi InPost Kurier, które osiągnęły 4,0 mln przesyłek – o 44% więcej niż w I kwartale br.

Segment listowy w II kwartale kontynuował trend spadkowy wolumenu listów (-59% r/r) w efekcie zakończenia w I kwartale kontraktu na obsługę korespondencji sądowej oraz decyzji części klientów z sektora przedsiębiorstw o zmniejszeniu ilości listów obsługiwanych przez Grupę InPost.

- Wyniki Grupy InPost w drugim kwartale br. są efektem dwóch przeciwstawnych trendów rynkowych oraz naszej na nie reakcji. Z jednej strony obserwujemy dalszy dynamiczny wzrost rynku e-commerce, który przekłada się na znakomite wyniki naszej działalności kuriersko-paczkomatowej. Przychody z priorytetowego dla nas sektora e-commerce w drugim kwartale wzrosły rok do roku ponad 3,5-krotnie, a ich dynamika wynikała bezpośrednio z dalszego wzrostu popularności naszych usług dedykowanych dostawcom i klientom handlu elektronicznego. Co ważniejsze – segment kuriersko-paczkomatowy istotnie zwiększył swoją rentowność na poziomie wyniku EBITDA osiągając marżę 13,4%, w porównaniu z 9% w pierwszym kwartale br. Jest to dla nas kluczowy wskaźnik trafności decyzji o koncentracji działalności na obsłudze rynku e-commerce. Jest też druga strona medalu – tradycyjna działalność listowa, która od początku roku była pod presją malejących wolumenów i agresywnej polityki cenowej Poczty Polskiej. Pomimo podjętej restrukturyzacji wyniki segmentu uległy dalszej degradacji bez perspektyw na poprawę nawet w dłuższym horyzoncie czasowym. Dlatego też podjęliśmy decyzję o likwidacji tej działalności z dniem 1 sierpnia br., a poniesione jednorazowe koszty jej zamknięcia w wysokości 67 mln zł znacznie obciążyły wynik segmentu listowego i całej Grupy InPost w drugim kwartale. W trzecim kwartale spodziewamy się na poziomie EBITDA już tylko ok. 15 mln zł negatywnego wpływu zakończenia działalności listowej. Rozwiązanie problemu segmentu listowego było bolesne, ale konieczne z perspektywy zapewnienia możliwości dalszego rozwoju Grupy InPost w obszarze współpracy z dynamicznie rosnącym rynkiem e-commerce, co nie byłoby możliwe przy dalszym utrzymywaniu nierentownej działalności listowej - podsumowuje Rafał Brzoska, prezes Grupy InPost.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.