Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

28 proc. Polaków nigdy nie zrobiło zakupów w sieci

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2013 11:18

Przez internet najczęściej kupują osoby powyżej 35 roku życia (43 proc.), badani z wykształceniem średnim (39 proc.), respondenci pochodzący z miast do 200 tys. mieszkańców (41 proc.), a także osoby pracujące (52 proc.) i zarabiające od 2 do 4 tys. złotych miesięcznie (27 proc.) - wynika z danych Gemius i e-Commerce Polska.

 Jak pokazują badania, na aukcji internetowej częściej niż w e-sklepie spotkamy mężczyzn, osoby mieszkające na wsi oraz te, o dochodach nie przekraczających 2 tys. złotych. Z kolei wśród odwiedzających strony oferujące zakupy grupowe i serwisy opinii, pozwalające na wyrażenie zdania na temat wybranego sklepu, dominują klienci z wykształceniem wyższym i lepszymi zarobkami.

Dr Marzena Feldy, autorka książki „Sklepy internetowe: jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów", tłumaczy, że ważnym motywem korzystania z serwisów aukcyjnych jest chęć kupienia produktów po niższych cenach. Z kolei zakupy grupowe i social shopping to stosunkowo nowe usługi, których znajomość jest najwyższa wśród elity konsumentów.

28 proc. Polaków nigdy nie robiło zakupów w internecie. Wśród nich przeważają osoby po 35 roku życia (49 proc.), badani z wykształceniem średnim (52 proc.), respondenci pochodzący z miast do 200 tys. mieszkańców (39 proc.) oraz osoby pracujące (38 proc.), o dochodach od 1 do 2 tys. złotych (43 proc.).

- Chociaż zakupy przez internet są kojarzone z możliwością nabycia produktów po niższych cenach, to jednak chętniej korzystają z nich osoby cieszące się lepszą sytuacją finansową - komentuje dr Marzena Feldy i dodaje, że klienci o niższych dochodach częściej wybierają zakupy tradycyjne, bo te w ich odczuciu są bezpieczniejsze i minimalizują ryzyko nieudanego zakupu bądź ewentualnej utraty środków w internecie.

Natomiast Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej, zauważa, że w 2012 roku aż 72 proc. internautów przynajmniej raz dokonało zakupów online, co daje liczbę kilkunastu milionów Polaków. Co więcej, aż 30 proc. osób, które nie kupują w sieci, na pytanie o to, czy planują takie rozwiązanie w przyszłości, odpowiedziało tak lub raczej tak.

Badanie przeprowadzono w grudniu 2012 roku. Wzięło w nim udział 1,5 tys. internautów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.