29 proc. Polaków wędliny kupuje w małych sklepach osiedlowych, a tylko 15 proc. w supermarketach

www.portalsamorzadowy.pl 30 stycznia 2014 14:43

29 proc. Polaków wędliny kupuje w małych sklepach osiedlowych, a tylko 15 proc. w supermarketach

Zgodnie z danymi GUS (raport "Produkcja Wyrobów Przemysłowych w 2012 r.") produkcja wędlin, poza drobiowymi, w roku 2012 zanotowała spadek o ok. 2 proc. w stosunku do roku 2011. Jest to wynikiem między innymi mniejszej konsumpcji wewnętrznej. Z kolei według danych IERiGŻ spadek spożycia mięsa i wędlin w Polsce w latach 2012/2013 wyniósł ok. 8 proc. - czytamy w raporcie przygotowanym przez firmę Regis.

Najchętniej kupowane są wędliny wieprzowe (86 proc. wskazań), na drugim miejscu plasują się zaś drobiowe (wymieniło je 64 proc. badanych). Zdecydowanie najpopularniejszym produktem jest szynka (54 proc.).
Podstawowe cechy produktów, które mogą zachęcać konsumentów do zakupów, to odczucia sensoryczne i jakość produktu. Najważniejszy dla badanych jest smak, następnie zawartość konserwantów, surowiec, z jakiego wykonany jest produkt, zawartość tłuszczu oraz preferencje rodziny. Mniej istotne czynniki to cena, przyzwyczajenie i marka (producent). Najmniej liczą się rekomendacja sprzedawcy oraz certyfikaty.
23 proc. badanych przedstawicieli gospodarstw domowych najczęściej dokonuje zakupu wędlin w piątek, a 15 proc. w sobotę. Z kolei 43 proc. badanych kupuje wędliny w różne dni lub nie potrafi określić konkretnego dnia zakupu.
Z deklaracji respondentów wynika, że preferowanym miejscem zakupu wędlin są małe sklepy ogólnospożywcze (29 proc.), następnie sklepy z wędlinami (21 proc.), sklepy firmowe producentów (19 proc.) oraz supermarkety (15 proc.).

Prawie połowa badanych kupuje wędliny raz w tygodniu, a co trzecie gospodarstwo domowe zaopatruje się w wędliny kilka razy w ciągu tygodnia.
Wędliny są zdecydowanie produktami śniadaniowymi (54 proc. odpowiedzi). Znacznie mniejszy odsetek badanych (22 proc.) zjada je na kolację. Ankietowani zdecydowanie najczęściej wykorzystują wędliny do kanapek (87 proc.).
W śniadaniu Polaków dominują: nabiał (69 proc.), następnie wędliny (35 proc.) oraz pieczywo (35 proc.). Na kolację badani najchętniej wybierają trzy rodzaje produktów: pieczywo (35 proc.), nabiał (35 proc.) oraz wędliny (33 proc.).
Pory roku wpływają na zmianę kupowanego asortymentu wędlin w 40 proc. gospodarstw domowych.
Aż 36,6 proc. badanych twierdzi, że spożywa mniej wędlin niż kilka lat temu. Co ważne, już ponad połowa badanych (52,2 proc.) zadeklarowała, że jeśli ma taką możliwość, to czyta etykiety produktów wędliniarskich.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.