3-proc. spadek sprzedaży LfL Tesco w Polsce

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2013 09:14

3-proc. spadek sprzedaży LfL Tesco w Polsce

Grupa Tesco zanotowała w roku fiskalnym 2012/2013 72,4 mld GBP przychodów, co oznacza wzrost o 1,3 proc. Natomiast sprzedaż porównywalna, nie licząc stacji paliw, spadła o 0,9 proc. W Polsce, sprzedaż like-for-like obniżyła się aż o 3 proc.

Dla porównania, w całej Europie sprzedaż porównywalna Tesco spadła o 2,3 proc. w roku 2012/2013. Natomiast sprzedaż ogółem spadła w tym czasie w Europie o 4,9 proc., pomimo wzrostu o 2,6 proc. w samej Wielkiej Brytanii.

W Polsce, sprzedaż like-for-like obniżyła się aż o 3 proc.  W pierwszym półroczu roku 2012/2013, zakończonym 23 lutego 2013 roku, sprzedaż porównywalna (a więc nie licząc nowych otwarć), w Polsce wzrosła o 2,2 proc., jednak w drugim półroczu spadła aż o 8 proc. Najsilniejszy spadek (o 8,3 proc.), dotyczył czwartego kwartału.

- Nasz plan „Budujemy lepsze Tesco" jest na dobrej drodze realizacji. Jestem szczególnie zadowolony z dobrych wyników w Wielkiej Brytanii - powiedział Philip Clarke, prezes Grupy Tesco. - Obraliśmy właściwa strategię, spodziewamy się rzeczywistych, zrównoważonych zysków oraz długoterminowego wzrostu firmy dla akcjonariuszy - dodał.

Prezes podkreślił, że spółka musiała także zmierzyć się z wyzwaniami, które wpłynęły na wyniki, szczególnie w Europie.
Grupa osiągnęła zysk przez opodatkowaniem na poziomie 3,5 mld GBP, co oznacza spadek o 14,5 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,81

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.