Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

30 proc. e-klientów to osoby w wieku 15-24 lata z większego miasta

Autor: pr, dlahandlu.pl 28 czerwca 2016 09:56

30 proc. e-klientów to osoby w wieku 15-24 lata z większego miasta fot. shutterstock

Raport o rynku e-commerce, przygotowany przez firmę Gemius na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej pokazuje, że po zakupy online sięgają osoby młodsze i tendencja ta w porównaniu z poprzednim rokiem pogłębiła się. Wśród kupujących w sieci ─ w porównaniu do niekupujących ─ wzrósł udział osób w wieku 15-24 lat (obecnie stanowią oni 30 proc. kupujących). W grupie niekupujących natomiast spadł udział osób powyżej 50. roku życia, które stanowią 18 proc. tej grupy.

─ Polski e-konsument, kupujący w polskich serwisach to najczęściej osoba w wieku 15-24 lat, z wyższym wykształceniem, pochodząca z większego miasta oraz o dochodach w gospodarstwie domowym przekraczających 2 tys. zł. ─ wyjaśnia Marek Molicki, ekspert Gemiusa. ─ W stosunku do ubiegłego roku widzimy przesunięcie w grupie najczęściej kupujących w polskich serwisach, w kierunku osób młodszych ─ w 2015 roku były to osoby w wieku 25-34 lat. W następnych latach też czekają nas kolejne zmiany i będą dotyczyły wzrostu liczby e-konsumentów w wieku 45+. Nie ma wątpliwości, że będzie to bardzo atrakcyjna grupa dla sklepów internetowych, choć zdecydowanie trudniejsza ─ prawdopodobnie mniej przywiązująca uwagę do ceny, a zdecydowanie bardziej zainteresowana wysoką jakością obsługi w czasie sprzedaży ale też i po ─ to właśnie jakość obsługi zadecyduje o lojalności klientów. Rosnąca grupa osób kupujących w wieku 45+ to okazja dla marketerów, by przemyśleć swoje strategie i zastosować nieco mniej konwencjonalne podejście, np. targetowanie reklam zabawek osobom starszym, które chętnie zrobią prezent swoim wnukom ─ dodaje Molicki.

Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” pokazuje, że e-konsumenci to częściej osoby z wyższym wykształceniem (35 proc.). Jest to także grupa, która zwiększyła się w porównaniu z rokiem ubiegłym (32 proc. w roku 2015). Równocześnie udział w tej kategorii osób z wykształceniem podstawowym zmalał z 24 proc. do 23 proc. Osoby dokonujące zakupów online coraz lepiej oceniają swoją kondycję finansową. Odsetek osób deklarujących ją jako dobrą wzrósł w porównaniu z rokiem 2015 i wynosi 46 proc. (rok wcześniej było to 41 proc.).

Zdaniem profesora Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego dane jednoznacznie potwierdzają fakt, że handel elektroniczny staje się bardzo ważną częścią życia wielu Polaków. ─ Wygoda, oszczędność czasu i często niższe koszty zakupu powodują, że przez internet kupują coraz więcej i częściej nie tylko osoby wykształcone i dobrze zarabiające z dużych miast, ale także osoby starsze i młode z mniejszych miejscowości. Raport sygnalizuje firmom, że e-handel jest oczekiwany i pożądany przez konsumentów. Przedsiębiorstwa, które nie korzystają z jego potencjału istotnie ryzykują jeśli chodzi o perspektywy swojego rozwoju ─ uważa prof. Mazurek, ekspert od handlu elektronicznego.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.