30 proc. klientów daje sklepom max. 2 minuty na sprawdzenie dostępności towaru

Autor: dlahandlu.pl 13 czerwca 2017 15:19

Badanie Sapio Research w imieniu Zetes we współpracy z Zebra Technologies pokazało, w jaki sposób klienci reagują na usługi niespełniające ich oczekiwań oraz jak wyglądają te oczekiwania w stosunku do obsługi wielokanałowej.

Wyzwaniem dla sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną jest ograniczona cierpliwość klientów. Większość klientów (70%) deklaruje gotowość do zaczekania w sklepie nie więcej niż pięć minut, aby dowiedzieć się, czy towar jest dostępny; w przypadku 30% klientów czas ten nie przekracza dwóch minut. Dokonując zakupów online, klient zachowuje się podobnie. W przypadku zakupów spożywczych 26% respondentów szukałoby zamiennika lub podobnego produktu online, gdyby dany produkt nie był dostępny. Z kolei 30% nabywców artykułów wyposażenia domu oraz 31% nabywców odzieży udałoby się na inną stronę lub zrezygnowałoby z zakupu. W związku z brakiem towaru na stanie w przypadku artykułów wyposażenia domu sklepy tracą do 33% sprzedaży, a w przypadku odzieży – 31%.

Ponadto ponad dwie trzecie (78%) klientów nie wyklucza całkowitej rezygnacji z usług sklepu, gdyby dostawa była spóźniona lub niekompletna trzy razy. Niemal jedna trzecia (31%) deklaruje wolę zaakceptowania tylko jednej spóźnionej lub niekompletnej przesyłki. Klienci, którzy stosują zasadę trzech prób w jednym kanale, są skłonni do stosowania jej we wszystkich kanałach, co stanowi duże wyzwanie w kontekście budowania zadowolenia i lojalności.

Sklepy prowadzące sprzedaż detaliczną przyznają, że uzyskanie całościowego wglądu w stany magazynowe jest dla nich zadaniem priorytetowym (duże lub krytyczne znaczenie przypisuje mu 81% respondentów), ale zaledwie 36% z nich udało się ten cel zrealizować.

Mniej niż jedna trzecia sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną oferuje klientom precyzyjne informacje na temat dostępności towarów we wszystkich lokalizacjach sklepów, a 45% podmiotów takich informacji nie dostarcza wcale.
Zaledwie 20% sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną korzysta ze zautomatyzowanych systemów, aktualizowanych w czasie rzeczywistym, a jedynie 19% sprzedawców ma możliwość sprawdzenia dostępności towaru za pomocą aplikacji mobilnej.
Ponad połowa (58%) klientów deklaruje mniejszą skłonność do skorzystania z usług sklepu, jeżeli zwrot wiąże się z dużymi trudnościami.

W badaniu uczestniczyło 2022 konsumentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Hiszpanii oraz 214 sklepów prowadzących sprzedaż detaliczną w marcu 2017 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.