3000 sklepów Biedronki możliwe jeszcze w tym roku?

Autor: dlahandlu.pl, PB 11 września 2019 11:16

3000 sklepów Biedronki możliwe jeszcze w tym roku? Fot. Shutterstock

Na koniec pierwszego półrocza 2019 r. sieć Biedronka liczyła 2916 sklepów, a zatem niewiele już brakuje do magicznej liczby 3000 placówek, zapowiadanej jeszcze w 2015 roku. Czy sieć należąca do Portugalczyków ma szanse osiągnąć ten poziom już w tym roku, czy dopiero w przyszłym? Zdania analityków na ten temat są podzielone.

Analitycy spodziewają się w tym roku jednocyfrowego wzrostu sprzedaży lfl.

Przypomnijmy, Biedronka już w 2011 roku zapowiadała dojście do liczby 3000 sklepów w Polsce. Liczba ta miała zostać osiągnięta w roku 2015, jednak dynamika otwarć w kolejnych latach zmalała.

Bardziej optymistycznie do możliwości nowych otwarć przez Biedronkę podchodzi Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking.

- W naszym modelu zakładamy dodanie netto 110 sklepów Biedronka rocznie w tym i w kolejnych 2 latach. W związku z tym spodziewamy się, że granica 3,000 sklepów zostanie przekroczona jeszcze przed końcem bieżącego roku, a na koniec 2021 roku sieć będzie liczyć 3,230 placówek – mówi Maria Mickiewicz. 

Natomiast Piotr Bogusz, analityk DM mBanku ocenia, że swoje obietnice sieć spełni dopiero w 2020 roku.

- Myślę, że jest na to szansa raczej w przyszłym roku. Proszę zauważyć, że Jeronimo Martins ma w naszym kraju nie tylko Biedronkę, ale też sieć Hebe, która na razie jest skupiona na przekroczeniu progu rentowności. Portugalczycy są bardzo skoncentrowani na rozwijaniu sieci Hebe, która dynamicznie zwiększa liczbę placówek. Natomiast Biedronka to dojrzała sieć – tłumaczy analityk.

- Jeśli chodzi o liczbę otwarć, to wiele będzie zależało od tego, czy ruszy mały format Biedronki i jak będzie się rozwijał. Jeśli koncept proximity się sprawdzi, to być może w przyszłym roku zobaczymy przyspieszenie ekspansji, nawet do 150 nowych sklepów - dodaje.

Jego zdaniem, w tym roku Biedronka powtórzy jednocyfrowy wzrost sprzedaży like for like. - W drugim kwartale było to 8,6 proc. wzrostu, natomiast w całym roku może on wynieść 5-6 proc. – przewiduje analityk DM mBanku.

Z kolei Maria Mickiewicz z Pekao Investment Banking pozytywnie ocenia wyniki Jeronmimo Martins za drugi kwartał 2019 roku. - Okazały się one nieco lepsze od oczekiwań zarówno naszych jak i rynkowych. Mnie pozytywnie zaskoczyły przede wszystkim mocne wzrosty sprzedaży porównywalnej w sieci Biedronka (LFL w górę o 8,6 proc. rok do roku) – mówi Maria Mickiewicz.

- W przypadku sieci Biedronka w ujęciu całorocznym zakładamy wzrost sprzedaży LFL o 4,2 proc. w tym roku i 4,8 proc. w przyszłym roku (w porównaniu z rokiem poprzednim). Na poziomie całej grupy spodziewamy się wzrostu wyniku EBITDA o 10 proc. w tym i 11 proc. w przyszłym roku (rok do roku) - dodaje.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.