3000 sklepów Biedronki możliwe jeszcze w tym roku?

Autor: dlahandlu.pl, PB 11 września 2019 11:16

3000 sklepów Biedronki możliwe jeszcze w tym roku? Fot. Shutterstock

Na koniec pierwszego półrocza 2019 r. sieć Biedronka liczyła 2916 sklepów, a zatem niewiele już brakuje do magicznej liczby 3000 placówek, zapowiadanej jeszcze w 2015 roku. Czy sieć należąca do Portugalczyków ma szanse osiągnąć ten poziom już w tym roku, czy dopiero w przyszłym? Zdania analityków na ten temat są podzielone.

CAPEX Grupy Jeronimo Martins w pierwszym półroczu 2019 roku wyniósł 238 mln euro, z czego na Biedronkę przeznaczono 48 proc. tej kwoty, czyli 114 mln euro. Natomiast w pierwszym półroczu 2018 r. w Biedronkę zainwestowano 164 mln euro, co stanowiło 56 proc. środków na inwestycje w całej grupie Jeronimo.

W pierwszym półroczu tego roku sieć otworzyła 27 nowych lokalizacji i zamknęła 11 (16 sklepów netto). Na koniec czerwca w sieci działało 2916 placówek. Sprzedaż szyldu osiągnęła 6,1 mld euro, co stanowi wzrost o 7,0 proc. w walucie lokalnej (+ 5,2 proc. w euro) i oznacza wzrost udziału w rynku.

Zgodnie z zapowiedziami szefa Jeronimo Martins, w tym roku sieć Biedronka ma uruchomić 50 sklepów w mniejszym formacie (400-500 mkw., czyli mniejsze o połowę od standardowej placówki). Według naszych informacji, pierwszy taki sklep ruszy jeszcze we wrześniu.

Obecnie firma ma ok. 400 sklepów o powierzchni poniżej 500 mkw., które były otwierane w poprzednich latach. Przykładem takiej placówki jest sklep w warszawskim Centrum Praskim Koneser, z powierzchnią sali sprzedaży 340 mkw. powierzchni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,51

  • Min

    3,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7715
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.