Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

34,6 mln zł zysku GK Sfinks. Sieć otworzy ok. 18 restauracji

Autor: www.dlahandlu.pl 17 lutego 2015 09:33

34,6 mln zł zysku GK Sfinks. Sieć otworzy ok. 18 restauracji

GK Sfinks w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2014 r. wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 170 858 tys. zł, tj. niższym o 3,2 proc. w stosunku do poziomu 176 565 tys. zł w analogicznym okresie 2013 roku.

Jednocześnie poprawie uległa realizowana marża na sprzedaży, osiągając poziom 16,9  proc. (w analogicznym okresie 2013 r. 14,3 proc.), przy odnotowanym zysku brutto na sprzedaży w wysokości 28 833 tys. zł, co oznacza 14,3 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2013 r., kiedy to wygenerowano wynik brutto na sprzedaży na poziomie 25 231 tys. zł.

Koszty ogólnego zarządu Grupy w okresie 12 miesięcy 2014 r. wyniosły 20 961 tys. zł, w porównaniu do 19 795 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, przy czym koszty 2014 r. zawierają obciąenie z tytułu bieżącej wyceny programu motywacyjnego w wysokości 1 233 tys. zł, które to koszty w analogicznym okresie roku 2013 wynosiły 38 tys. zł.

- Grupa Kapitałowa Sfinks odnotowała zysk na działalnści operacyjnej w wysokości 18 942 tys. zł, wobec zysku 2 906 tys. zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zmiana ta wynikała z rozwoju sieci, poprawy efektywności istniejących restauracji, przekształcenia starych umów franczyzowych na model operatorski oraz z podwyższenia o 11.826 tys. zł wyceny bilansowej znaku towarowego Chłopskie Jadło.

Grupa Kapitałowa odnotowała za okres 12 miesięcy 2014 r. zysk netto wysokości 34.534 tys. zł wobec straty za okres 12 miesięcy 2013 r. na poziomie (-) 1.069 tys. zł, co stanowi zmian o 35.603 tys. zł.

Zgodnie z opublikowaną strategią plany Sfinks Polska obejmują głównie rozwój sieci restauracji Sphinx. W I kwartale tego roku nowe restauracje tej marki pojawią się w Kołobrzegu (Galeria Hosso) i w Warszawie (Błękitny Wieżowiec). W I półroczu powinny zostać także uruchomione restauracje m.in. w Malborku, Krakowie, Lublinie, Wrocławiu i Warszawie. Na drugą połowę roku spółka zaplanowała kolejne otwarcia w stolicy i innych miastach.

W 2015 r. spółka zamknie także 2-3 restauracje, które - według zarządu - i tak są albo nierentowne, albo lokale nie spełniają wymogów sieci.

Sfinks Polska już negocjuje umowy najmu lokali na 2016 i 2017 rok, które zakładają także otwarcia restauracji Chłopskie Jadło i Wook.

Wszystkie nowe restauracje Sfinks będą otwierane według nowego konceptu. Wystrój ten zakłada, że sala zostaje podzielona na kilka stref. W tym roku wszystkie lokale czekają delikatne remonty. Ponadto 4-5 lokali przejdzie gruntowny remont, który pozwoli dostosować ich wystrój do nowe koncepcji. Fala takich modernizacji czeka sieć w 2016 r. Plan zakłada, że w 2017 r. już wszystkie lokale będą miały nowy wystrój.

Sfinks Polska zarządza 107 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx, 10 restauracjami Chłopskie Jadło i 5 restauracjami Wook.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.