36 proc. klientów wybiera banany, kierując się ceną
Przeciętny Polak zjada około 5,5 kg bananów rocznie. Europejczyk zjada średnio każdego roku około 11 kg tych owoców, a najwięcej jedzą ich Skandynawowie.
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w 2010 roku do Polski zaimportowano 235 422 tony bananów, co stanowiło wzrost aż o 13 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Natomiast wstępne dane za rok 2011 (uzyskane z analizy pierwszych 11 miesięcy roku) wskazują, że import bananów spadł w stosunku do roku 2010.
Według danych GUS do końca listopada 2011 r. zaimportowano do Polski 182 481 ton bananów. W analogicznym okresie roku 2010 import wyniósł 218 813 ton. Na podstawie tych właśnie danych za pierwsze 11 miesięcy roku 2011 widać, że import bananów spadł aż o 16,6 proc. Największy spadek importu zanotowano w pierwszym kwartale 2011 roku, natomiast miesiące letnie wykazały wzrost importu o około 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2010. Wszystkie dane dotyczą importu netto bananów (czyli danych importowych pomniejszonych o reeksport bananów - ilość owoców, która pozostaje w kraju).
Jak wynika z danych firmy Chiquita, w ciągu ostatnich lat rynek bananów w Polsce ulega coraz większej stabilizacji, a krzywa sezonowości coraz bardziej się wyrównuje. Jeszcze kilka lat temu widać było znaczącą różnicę pomiędzy wielkością sprzedaży w różnych miesiącach roku - zimą następował wzrost sprzedaży, latem sprzedaż znacznie spadała. Aktualnie wielkość importu bananów do Polski w miesiącach letnich nie różni się już tak znacząco od importu w miesiącach zimowych, a dostępność owoców sezonowych latem nie wpływa już mocno na poziom sprzedaży banana.
Pomimo widocznego spadku importu bananów do Polski sprzedaż firmy Chiquita w Polsce rośnie, dlatego pod koniec ubiegłego roku firma uruchomiła bezpośrednie dostawy bananów do portu w Gdyni.
Jak wynika z badań OBOP, przeprowadzonych na zlecenie Chiquity, aż 72 proc. Polaków kupuje banany. Przy dokonywaniu zakupów tych owoców decydującymi o wyborze czynnikami są: cena i jakość.
Za wybór konkretnych bananów w największym stopniu - w ponad jednej trzeciej (34 proc.) - decyduje ich cena. Drugim, w zasadzie równie ważnym, kryterium wyboru bananów jest ich jakość (29 proc.).
W dalszej kolejności o zakupie konkretnej partii owoców decydują stopień dojrzałości (kolor) i smak owoców - odpowiednio w 16 proc. i 14 proc. Jak wynika z badań, konsumentów praktycznie w ogóle nie interesuje wielkość wybieranych bananów - tym czynnikiem kieruje się tylko 7 proc. respondentów.
Co interesujące, dla większej ilości kupujących (42 proc.) to właśnie jakość jest tym czynnikiem, który staje się ważniejszy od ceny przy kupnie bananów. Dla 36 proc. kupujących to cena jest bardziej istotna niż jakość bananów.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WYBRANE DLA CIEBIE
- Sb 16:11 2020 r. bez debiutów na polskim rynku e-grocery?
- Sb 15:02 Xiaomi zorganizowało promocję: chętnych było tylu, że ... zamknięto sklep
- Sb 14:54 W najbliższą niedzielę sklepy otwarte
- Sb 11:09 Przejęcie na rynku mazowieckich hurtowni spożywczych
- Sb 08:36 W 2020 r. nie zrobimy e-zakupów w Netto. Sieć na razie nie myśli o sklepie...
- Sb 08:20 Od soboty turyści mogą wwieźć do UE tylko pięć typów owoców, np. ananasy i...
- Pt 14:32 Marka Under Armour wchodzi do Krakowa
- Pt 14:14 Konfederacja Lewiatan: Podatek handlowy powinien być naliczany od 1 stycznia...
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Allegro
-
Do końca grudnia sklepy muszą złożyć wnioski o wpis do BDO
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Intermarche wycofuje się z Warszawy i Białej Podlaskiej. To już 12. sklep...
- 5 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 6 Tesco znalazło sposób na sprzedaż żywych karpi

BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Lokal użytkowy, Ameryka, 5000.00 m², wynajmę lokal użytkowy
- Mieszkanie, Warszawa Targówek (Bródno), Malborska, 30.47 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Praga Północ (Nowa Praga), Jana Młota, 58.40 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa, Wawrzyńca Surowieckiego, 53.00 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.