38 proc. klientów uważa, że ceny w centrach handlowych są za wysokie

Autor: dlahandlu.pl 2 grudnia 2015 10:08

Oczekiwania konsumentów centów handlowych dotyczą głownie oferty modowej. Istotny jest również operator spożywczy, który w dużej mierze wpływa na postrzeganie całego obiektu. A tu – zdaniem klientów - wciąż zdarzają się niezgodności cen, bałagan na półkach, trudności ze znalezieniem regałów, niedostępność obsługi itp.  Klienci oczekują również urozmaiconej oferty gastronomicznej oraz atrakcji rozrywkowych - wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IQS.

Badanie dzieli klientów na cztery kategorie: moralizatorów (35 proc.), zakładników (12 proc.), realistów (30 proc.) i maniaków (23 proc.). Oczekiwania "zakładników" są trudne do zaspokojenia, ponieważ nie są entuzjastami centrów handlowych, więc jeśli pojawi się dla nich ciekawsza alternatywa na rynku (np. rozwój sprzedaży online), to segment ten znacząco zmniejszy zakupy w centrach handlowych lub zrezygnuje z ich odwiedzania.

51 proc. badanych uważa, że centra handlowe powinny bardziej przyczyniać się do wsparcia polskiej gospodarki. 38 proc. uważa, że w centrach handlowych ceny są za wysokie. Dopiero w czasie wyprzedaży ceny spadają do akceptowalnych poziomów. 25 proc. badanych zwraca uwagę, że muzyka w centrach handlowych jest zbyt agresywna, z każdego sklepu dobiega inny dźwięk.30 proc. klientów uważa, że sklepy powinny oferować darmową opiekę nad dziećmi w czasie zakupów. 

Badanie wykonano techniką online we  wrześniu 2015 roku. Przebadana próba objęła N=1200 osób, mieszkańców miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Z tego 98% odwiedza regularnie centra handlowe – co najmniej kilka razy w roku.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,05

  • Min

    1,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.