39 proc. klientów uważa, że kolejki do kas są zbyt długie

Autor: pr, dlahandlu.pl 24 stycznia 2019 12:20

39 proc. klientów uważa, że kolejki do kas są zbyt długie Fot. Shutterstock.com

Nowoczesny handel detaliczny nie może istnieć bez sprawnego systemu płatniczego. Konsumenci, przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji przez kolejne usługi cyfrowe, takie jak Netflix, czy Messenger, nie chcą już czekać. Ani na następny odcinek ulubionego serialu, ani w sklepowej kolejce.

- Zakupy bez kolejek i płatności bez skanowania to cel takich projektów jak działający od roku w Seattle Amazon Go – ultranowoczesny sklep bez kas. Podczas zakupów klienci po prostu wkładają produkty do koszyka, a kwota do zapłacenia naliczana jest automatycznie – opowiada Bogdan Łukasik, Modern Expo Group.

Wprawdzie upowszechnienie takiego wzorca nadal wydaje się odległe, to na europejskim rynku pojawiają się już rozwiązania, które umożliwiają taki model sprzedaży. System RFID (Radio-frequency identyfication) oparty o transmisję danych towarów za pomocą fal radiowych, czy technologia „Wearables”, która dzięki mikrochipowi umieszczonemu np. w pierścionku umożliwia płatność bez wyciągania portfela, to niektóre z innowacji oferowanych przez rynek. Do rozwiązań usprawniających zakupy i płatności można zaliczyć też kasy samoobsługowe.

- Kupując poprzez samoobsługową kasę, wyposażoną w zintegrowany system obsługi kart płatniczych, klient samodzielnie skanuje kody kreskowe towarów i finalizuje zakupy. Zwykle z takich kas korzystają osoby z mniej wypełnionym koszykiem, którym zależy na czasie. Ponadto zastosowanie takich kas rozładowuje kolejki i zmniejsza tłok w sklepie – mówi Paweł Kot, Business Development Manager z Modern – Expo.

- Doskonałym uzupełnieniem wyposażenia sklepu przyjaznego dla klienta będzie inteligentna półka, która przesyła dane dotyczące stanu zatowarowania i pomaga w przejrzystym eksponowaniu produktów i zachowaniu porządku na półce, co też przekłada się na ułatwienie zakupów klientowi. Ponadto tak wyposażony sklep to nowoczesna, schludna przestrzeń, do której konsumenci chętniej wracają przy okazji kolejnych zakupów - dodaje Paweł Kot.

- Usprawnienie finalizacji zakupów i systemu płatności dzięki takim narzędziom jak kasa samoobsługowa, inteligentny wózek czy płatności biometryczne mają skrócić, czy wręcz wyeliminować męczące kolejki, nie przystające do szybkiego tempa życia współczesnego konsumenta. Narzędzia te rozwijają przed branżą detaliczną szansę na budowanie nowej jakości w handlu – podsumowuje Bogdan Łukasik.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    2,50

  • Min

    1,88

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6967
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.