Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

43 proc. internautów nie zna żadnego e-sklepu spożywczego

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2013 14:55

43 proc. internautów nie zna żadnego e-sklepu spożywczego

Jak wynika z badania "Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów" odsetek internautów kupujących artykuły spożywcze w sieci wzrósł w porównaniu z poprzednim rokiem z 8 do 13 proc., zaś chemię gospodarczą z 6 do 9 proc.

Najbardziej znanymi sklepami spożywczymi, ale także tymi, z których korzysta się najczęściej są:  alma24.pl, ezakupy.tesco.pl oraz e-piotripawel.pl. Blisko połowa internautów (43 proc.) nie znała żadnego sklepu spożywczego online. Gdy internauci sami mieli podać nazwę e-sklepu odsetek nieznajomości sięgał aż 73 proc. Jednocześnie 0,3 proc. pytanych twierdziło, że sklep internetowy ma sieć Carrefour.

Najczęściej wymienianymi kategoriami kupowanych w internecie produktów spożywczych były kawa/herbata, produkty sypkie, słodycze, napoje  i przyprawy. Przy wyborze sklepu spożywczego online decydują przede wszystkim rekomendacje  internautów, rodziny i przyjaciół, a także znana marka, niskie ceny i duży wybór produktów. Największymi barierami, które powstrzymują internautów od kupowania produktów spożywczych online jest obawa o nieświeżość produktów, brak możliwości zobaczenia produktu oraz zbyt wysokie  koszty przesyłki. Istotnym jest także przywiązanie do zakupów w tradycyjnych sklepach - czytamy w raporcie Gemius.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.