Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

49 proc. kobiet nigdy nie kupowało jedzenia w e-sklepie

Autor: dlahandlu.pl 8 marca 2016 13:10

49 proc. kobiet nigdy nie kupowało jedzenia w e-sklepie

Już jedna trzecia Polek przyznaje, że częściej zaopatruje się w e-sklepach, niż w galeriach, marketach i butikach. Kolejne 30% - wydaje pieniądze tak samo często w internecie, co podczas standardowych zakupów. Tylko 37% nadal preferuje zakupy w tradycyjny sposób - wynika z raportu Ceneo.pl

Co przyciąga kobiety do zakupów internetowych? Przede wszystkim możliwość szybkiego i wygodnego porównania ofert z różnych sklepów (70%). Ważne są również niższe ceny, dostawa do domu i ogromny wybór produktów.

Najwięcej kobiet - niemal 40% - zakupy w sieci robi kilka razy w miesiącu, jedna trzecia – kilka razy w roku. Można zatem założyć, że kobiety są przekonane do internetowych zakupów, ale decydują się na tę formę przede wszystkim przy większych potrzebach – ubraniach, butach, książkach, elektronice, akcesoriach dla dzieci czy do urządzania wnętrz, pozostawiając tradycyjnej formie codzienne drobiazgi: artykułach spożywczych, lekach czy kosmetykach.

Tylko jedna piąta kobiet odwiedza e-sklepy wyłącznie po to, aby kupić konkretny produkt. Pozostałe 80% zagląda do nich regularnie bez zdefiniowanej potrzeby zakupowej, w tym jedna trzecia – codziennie. Zdarza się, że takie „wirtualne spacery” kończą się spontanicznymi zakupami: aż 55% ankietowanych kobiet przyznało, że od czasu do czasu kupuje coś w sieci pod wpływem impulsu. 

Kobiety analizują zakupowe decyzje pod każdym kątem (34%), konsultują znalezione oferty z bliskimi (23%), prenumerują newslettery ulubionych e-sklepów i serwisów zakupowych (20%), korzystają z programów lojalnościowych i zbierają karty rabatowe (20%). Szukają dobrych cen i ofert – cenią możliwości, które dają im porównywarki, takie jak Ceneo.pl. 35% kobiet przyznało, że sprawdza i wybiera produkty w realu, ale kupuje – w sieci. Dzięki aplikacjom mobilnym można - skanując kody kreskowe produkty – szukać atrakcyjniejszych ofert, weryfikować dostępność np. innych rozmiarów czy opcji kolorystycznych. Ponad połowa kobiet (51%) po znalezieniu dobrej ceny w sieci kupuje poszukiwany produkt od razu. 

Najistotniejszy jest szczegółowy opis produktów - wskazało go 78% badanych. Na drugim miejscu – niemal ex equo – plasują się opinie innych klientek (zarówno o sklepie, jak i o samym produkcie) oraz dobrej jakości zdjęcia (po 60%). Nieco mniej – ale wciąż ważne – są warunki dostawy: klientki chcą, by zakupy dotarły do nich szybko i bez dodatkowych opłat.

Większość sieciowych zakupów panie robią dla siebie (60%). Jednorazowo wydają kilkaset złotych: jedna szósta nawet powyżej 500 zł. Największa grupa kobiet – niemal 60% - zazwyczaj podczas jednorazowej wirtualnej wyprawy po sklepach wydaje 300 zł. Co ciekawe zapytani w tym samym badaniu panowie są przekonani, że ich partnerki wydają o wiele mniej – 24 % do 100 zł, 22% - między 100 a 500.

Najczęściej ubrania, torebki i buty (56%), perfumy i kosmetyki (29%) i książki (44%). Kobiety w sieci kupują także produkty dla dzieci (31%), akcesoria do urządzania wnętrz (26%), małe AGD (kuchenne – 33% i urodowe – 9%) oraz elektronikę (26%). Najmniej popularną kategorią są wciąż artykuły spożywcze (aż 49% przyznało, że nigdy nie kupowało jedzenia w sieci).

 Materiał powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej w marcu 2016 roku wśród użytkowników Ceneo.pl (ok.1500 odpowiedzi). 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.