5,16 mld zł obrotów Intermarché. To efekt repozycjonowania cen?

Autor: dlahandlu.pl 20 lutego 2019 12:34

5,16 mld zł obrotów Intermarché. To efekt repozycjonowania cen? Fot. materiały prasowe

Grupa Muszkieterów, zarządzająca supermarketami Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2018 roku obroty w wysokości 7,5 mld zł. Jest to wynik o 5,5 proc. wyższy, czyli o blisko 400 mln zł, w porównaniu z rokiem poprzednim - podała spółka.

W omawianym okresie obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły odpowiednio powyżej 5,16 miliarda złotych i ponad 2,3 miliarda złotych. Oznacza to wzrosty odpowiednio o 3,4 proc. i 10,3 proc. rok do roku.

W ubiegłym roku Grupa Muszkieterów zainwestowała ponad 100 milionów złotych. W 2018 roku Grupa przeznaczyła tę kwotę m.in. na otwarcia nowych punktów handlowych, repozycjonowanie cen oraz promocje dla klientów obu sieci.

W ub. r. otwarto cztery nowe supermarkety: w Gnieźnie i Kosakowie koło Gdyni, a także Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Te dwa ostatnie punkty powstały dzięki dołączeniu do Grupy Muszkieterów nowego przedsiębiorcy, którego supermarkety funkcjonowały dotychczas pod szyldem (E.Leclerc - red.). Zamknięto natomiast 22 supermarkety, czyli 10 proc. wszystkich posiadanych lokalizacji. Sieć przeprowadziła także relokację dwóch marketów Intermarché – w Ostrowie Wielkopolskim oraz Mławie. Nowe punkty mają większe sale sprzedaży i oferują szerszą gamę produktów. Przypomnijmy, w grudniu ze stanowiska dyrektora generalnego Intermarche odszedł Armen Papazjan. Póki co Grupa nie wskazała nowej osoby na jego miejsce.

W 2018 roku otwarto także trzy przymarketowe stacje paliw – w Rawie Mazowieckiej, Koninie i Chodzieży. Grupa otworzyła też trzy stacje ładowania pojazdów elektrycznych Intermarché – w Ostródzie, Grajewie oraz Knurowie.

– Rok 2018 był wymagający dla sieci Intermarché zarówno z uwagi na uwarunkowania zewnętrzne, przykładem jest wprowadzenie ograniczenia handlu w wybrane niedziele, jak i wewnętrzne. Niemniej podjęliśmy liczne działania w zakresie m.in. polityki cenowej, asortymentowej i promocyjnej, które naszym zdaniem poprawią wyniki w kolejnych kwartałach – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje: – Niebawem będziemy gotowi rozpocząć nowe pozycjonowanie marki Intermarché. Jest to wynik intensywnej, wielomiesięcznej pracy właścicieli sklepów i pracowników Grupy, podjętej po dogłębnej analizie rynku i potrzeb konsumentów. Równolegle konsekwentnie analizujemy portfel naszych obecnych lokalizacji. Natomiast idzie to w parze z systematycznym poszukiwaniem alternatywnych sposobów otwierania kolejnych supermarketów. W 2019 roku planujemy otworzyć minimum 4 nowe sklepy pod szyldem Intermarché. Jedno z tych otwarć udało nam się zrealizować już w styczniu tego roku. Kolejnym naszym celem będzie wprowadzanie nowych kanałów komunikacji z klientem. Planujemy także rozwijać sieć naszych stacji paliw, a także punktów, w których dostępna jest usługa Drive.


  • kardynal 2019-02-21 22:03:14

    Typowa korpomowa -zamknęli 10 % lokalizacji, ale JEST DOBRZE

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,11

  • Min

    3,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6609
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.