5,3 - proc. spadek przychodów Almy Market. W tym roku spółka zainwestuje ok. 22 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 18 maja 2015 11:11

5,3 - proc. spadek przychodów Almy Market. W tym roku spółka zainwestuje ok. 22 mln zł fot. almamarket.pl

Alma Market SA podała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2015 r. W tym czasie przychody ze sprzedaży działalności kontynuowanej wyniosły 398 010 000 zł (420 227 000 zł w I kw. 2014 r.).  Zysk brutto to 81 846 000 zł (79 906 000 zł).

Strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła 1 806 000 zł (8 400 000 zł straty w I kw. 2014 r.)

W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Grupę Kapitałową spadły o 5,3% (22,2 mln zł), za co odpowiadało przede wszystkim obniżenie
przychodów ze  sprzedaży realizowanych  przez spółkę zależną Krakchemia S.A.

W tym samym czasie całkowicie odmiennie kształtowała się sytuacja spółek Grupy działających
w obszarze FMCG, które odnotowały w I kwartale 2015 roku znaczny wzrost na sprzedaży (Alma Market o 1,9%, czyli  o 4,7 mln zł, z kolei Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska o 4,5%, czyli o 0,7 mln zł). Wskazać jednak należy na pewne zaburzenia porównywalności lat 2015 i 2014, co związane jest z faktem występowania  winnych okresach sprzedaży przed Świętami Wielkanocnymi.

W I kw. 2015 skonsolidowany zysk brutto wyniósł 81,8 mln zł, co oznaczało wzrost r/r o 2,4%. Z uwagi na zmniejszenie kosztów sprzedaży i marketingu, a także poprawę wyniku na działalności inwestycyjnej i pozostałej operacyjnej, skonsolidowany zysk operacyjny w roku 2015 był dodatni i wyniósł 1,0 mln zł, co oznaczało wzrost o ponad 5,9 mln zł r/r.

Przyjęte przez Alma Market S.A. plany inwestycyjne na 2015 rok zakładają otwarcie od trzech do pięciu nowych obiektów handlowych, z których jeden już otwarto w Lublinie, a pozostałe zostaną zlokalizowane w ramach aglomeracji warszawskiej i Trójmiasta. W przypadku części z tych lokali spółka podpisała już umowy najmu, natomiast warunki wynajmu pozostałych są obecnie przedmiotem prowadzonych negocjacji.

Wartość nakładów inwestycyjnych niezbędnych do realizacji inwestycji zaplanowanych na 2015 rok uzależniona jest od ilości przyjętych do realizacji ostatecznie projektów i zgodnie z szacunkami nie powinna przekroczyć poziomu 22 mln zł.

Spółka nie wyklucza również rozwoju poprzez przejęcia obiektów lub grup obiektów działających
obecnie w ramach konkurencyjnych sieci handlowych.

Zakłada się, że w perspektywie najbliższego roku może dojść do sprzedaży części nieruchomości i nieruchomości inwestycyjnych spółki oraz spółek zależnych, a pozyskane w ten sposób środki
zostaną przeznaczone na spłatę części zadłużenia kredytowego, na finansowanie aktywów obrotowych oraz na cele inwestycyjne spółki dominującej. Zarząd Alma Market S.A. nie wyklucza również podjęcia decyzji o sprzedaży akcji lub udziałów niektórych spółek Grupy Kapitałowej, w tym nie działającej w segmencie handlu detalicznego spółki zależnej Krakchemia S.A

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Piotr 2015-05-18 16:15:11

    Drogi Redaktorze

    Czy to nie pomyłka? Netto - 1 800 000 . Operacyjny + 1 000 000. Brutto + 81 800 000 . Toż to kupy się nie trzyma .

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.