Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

6 mld zł przychodów LPP w 2016 roku. Wzrost w e-commerce o 120 proc.

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2017 09:44

6 mld zł przychodów LPP w 2016 roku. Wzrost w e-commerce o 120 proc. fot. materiały prasowe Reserved

Miniony rok był dla LPP rokiem dalszego rozwoju – nasze przychody osiągnęły rekordowy poziom, przekraczając 6 mld zł, a ponad 1 700 naszych sklepów obecnych było w 18 krajach na 3 kontynentach. Rok 2016 był też dla nas rokiem pełnym zmian. Jesteśmy przekonani, iż były one konieczne, aby LPP mogło się dalej rozwijać i skutecznie konkurować na światowym rynku ‘fast-fashion’ - napisał w liście do akcjonariuszy Marek Piechocki, prezes zarządu LPP SA.

- W 2016 roku koncentrowaliśmy się na naszej najważniejszej marce RESERVED. Kierując się potrzebami klienta zainicjowaliśmy szereg zmian, które dotyczyły poprawy zarówno samego produktu (szczególnie w zakresie mody, estetyki i jakości wykonania) jak i zmian w logistyce czy też efektywniejszego zarządzania (wzmocnienie działów produktowych, zatrudnienie projektantów z zagranicy, otwarcie nowego biura projektowego RESERVED w Warszawie). Zmieniliśmy także politykę wyprzedażową oraz zarządzanie zapasami - czytamy w liście.

W minionym roku LPP zwiększyło również inwestycje w e-commerce, czego wynikiem był wzrost przychodów z tego kanału o ok. 120% r/r (z 79 mln zł w 2015 do 173 mln zł w 2016 roku). - W rezultacie na koniec 2016 roku posiadaliśmy sklepy internetowe wszystkich naszych pięciu marek nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech, w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. W 2016 roku sprzedaż internetowa stanowiła 3% sprzedaży całej Grupy Kapitałowej LPP, w porównaniu z 1,5% w roku 2015. Nasze cele na 2017 rok w tym obszarze są również ambitne: pracujemy nad otwarciem sklepów internetowych w Rosji, na Ukrainie, w krajach bałtyckich oraz w Wielkiej Brytanii. Skupiamy się nad dalszą poprawą funkcjonalności w e-commerce, zarówno nad łatwiejszą nawigacją w sklepach, lepszą prezentacją produktów, dostosowaniem do urządzeń mobilnych, jak również nad logistyką dostaw. Do 2020 roku planujemy, że sprzedaż internetowa stanowić będzie 7-8% sprzedaży Grupy - pisze Marek Piechocki.

Jak czytamy dalej, nie wszystkie zamierzenia Grupy udało się zrealizować. - W minionym roku zadebiutowała nasza nowa marka Tallinder (marka w segmencie premium), jednak wyniki sprzedaży odbiegające znacznie od naszych założeń spowodowały, że podjęliśmy decyzję o jej zamknięciu i skupieniu uwagi na naszej wiodącej marce RESERVED. W rezultacie, w 2016 roku powierzchnia handlowa wzrosła o 77 tys. m.kw. do 921 tys. m.kw., tj. o 9%. Polska pozostała naszym największym rynkiem, a naszą silną pozycję podkreśliliśmy otwierając w czerwcu tysięczny salon w naszym kraju. Mimo, iż przychody Grupy LPP wzrosły o 17% r/r w 2016 roku, zysk netto był o 50% niższy r/r i wyniósł 175 mln zł. Wpłynęło na to kilka czynników: presja ze strony konkurencji, wyższe przeceny nietrafionych kolekcji, niekorzystne trendy walutowe oraz wyprzedaż zapasów z ostatnich trzech lat. Mimo tych przeciwności, w 2016 roku kontynuowaliśmy politykę wypłaty dywidendy. 
Stawiamy sobie ambitne cele na 2017 rok. Obejmują one poprawę marż handlowych, dalszy dynamiczny rozwój e-commerce jak również 12% r/r wzrost powierzchni handlowej. Na koniec 2017 roku sklepy RESERVED powinny być obecne w 22 krajach poprzez otwarcie czterech nowych rynków – Serbii, Białorusi, Kazachstanu oraz Wielkiej Brytanii – we wrześniu 2017 roku flagowy sklep RESERVED zostanie otwarty przy najbardziej prestiżowej ulicy w Europie, na Oxford Street - czytamy w liście prezesa LPP.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.