Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

62 proc. deklaruje, że decyzje o zakupie większości produktów podejmuje w domu

www.portalspozywczy.pl 11 października 2014 11:03

62 proc. Polaków deklaruje, że przed przyjściem do sklepu wie, jaki dokładnie produkt zamierza kupić, a następnie rzeczywiście go kupuje - wynika z badania zachowań zakupowych "Polski shopper A.D. 2014" przeprowadzonego przez TNS.

Częściej niż co piąty rodak (21 proc.) przed przyjściem do sklepu bierze pod uwagę kilka produktów, a konkretny z nich wybiera dopiero w sklepie, przy półce. Kolejne 5 proc. Polaków deklaruje, że podczas swojej ostatniej wyprawy do sklepu nabyło produkt, którego kupna w ogóle nie planowało przed wejściem do placówki.

Z badania TNS wynika także, że 12 proc. Polaków kupuje w sklepie inne produkty od tych, których nabycie pierwotnie planowało.

Badanie "Polski shopper A.D. 2014" wykazało również, że 46 proc. Polaków idzie na zakupy bez przygotowanej listy (ani w głowie, ani na papierze, ani w telefonie). W przypadku klientów hipermarketów, takich osób jest 35 proc., podczas gdy wśród klientów niezależnych sklepów z kanału tradycyjnego - 56 proc.

Mniej więcej co trzeci nasz rodak (35 proc.) idzie na zakupy z listą przemyślaną w głowie, podczas gdy 13 proc. wybiera się do sklepu z ogólną listą papierową, która nie uwzględnia konkretnych produktów. W odróżnieniu od nich, 4 proc. osób przebadanych przez TNS zadeklarowało, że robi zakupy z przygotowaną wcześniej szczegółową listą papierową (zawierającą nazwy konkretnych produktów, marek, smaków).

Z badania TNS wynika również, że tylko co 50 Polak (2 proc.) idzie do sklepu z listą przygotowaną w telefonie. Lista taka nie uwzględnia konkretnych produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.