62 proc. sklepów stacjonarnych wysyła oferty handlowe do klientów

Autor: dlahandlu.pl 22 sierpnia 2016 13:50

Według danych UKE przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie. To więcej od unijnej średniej wynoszącej 68 wiadomości. Na czele zestawienia znalazła się Francja, gdzie przeciętny użytkownik w ciągu miesiąca wysyła 255 wiadomości. Przeciętny użytkownik komórki w Niemczech wysyła 12 SMS-ów w ciągu miesiąca, a w Hiszpanii – 3 wiadomości.

Według badania „Komunikacja mobilna w biznesie” przeprowadzonego przez Ipsos Polska na zlecenie SMSAPI.pl niemal 62% sklepów stacjonarnych wysyłało ogólne oferty handlowe do własnej bazy klientów. Sklepy stacjonarne często stosowały także spersonalizowany przekaz – takie oferty rozsyłało do własnej bazy klientów niespełna 47% z nich. Mniej popularna była natomiast akwizycja, którą stosowało nieco ponad 13% sklepów. Wyniki badań Ipsos pokazują też, że 65% sklepów stacjonarnych wysyła powiadomienia do klientów w trakcie realizacji zamówienia bądź rozpatrywania zgłoszenia. Jest to zarazem jedyna forma komunikacji z klientem, którą firmy stacjonarne stosują rzadziej niż przedsiębiorstwa e-commerce.

Jak widać, z wysyłki powiadomień do klientów korzysta 84% sklepów e-commerce. Spersonalizowane oferty rozsyła 22% z nich, a ogólne oferty – już tylko 17,5%. Sklepy e-commerce rzadko stosują też akwizycję. Robi to jedynie 3% z nich.

Jednak 95% osób nie chce otrzymywać niezamawianych komunikatów, dlatego w komunikacji mobilnej tak ważne jest systematyczne budowanie bazy kontaktów - przypomina Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl. 

33% Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje oferty handlowe na telefon komórkowy. Z kolei 44% badanych dopuszcza możliwość skorzystania z tak dostarczonej oferty.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,88

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.