Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

62-proc. wzrost popularności zakupów wielokanałowych

Autor: pr, dlahandlu.pl 23 kwietnia 2015 13:21

Raport firmy dunnhumby wskazuje na globalny wzrost popularności zakupów spożywczych przez Internet, do którego przyczynili się konsumenci z takich krajów, jak Polska.

Z najnowszego badania firmy dunnhumby wynika, że popularność zakupów wielokanałowych (czyli kupowania zarówno przez Internet, jak i w tradycyjnych sklepach) dynamicznie rośnie na całym świecie. Raport zawiera analizę zachowań siedmiu milionów konsumentów z 14 krajów w Europie, Azji i obu Amerykach.

Jeśli chodzi o sprzedaż internetową w Polsce, największy udział w niej mają następujące trzy kategorie: nabiał, napoje i chemia gospodarcza. Razem stanowią one 42% łącznej sprzedaży internetowej, a ich udział rośnie w miarę jak polscy konsumenci coraz lepiej poznają internetowe kanały sprzedaży.

Raport wykazuje imponujący rozwój kanału internetowego wśród konsumentów  wielokanałowych, ze wskazaniem na kraje rozwijające się, takie jak Polska, w przypadku której wzrost ten wyniósł ponad 62% w porównaniu z rokiem ubiegłym.   

Mimo rozwoju sprzedaży wielokanałowej konsumenci wciąż wydają większość pieniędzy
w sklepach wielkopowierzchniowych, a nie tylko w Internecie.

Raport podkreśla także znaczenie przemyślanej strategii wielokanałowej marek w kontekście spełniania rosnących oczekiwań klientów oraz reagowania na ich zmieniające się zachowania. Sukces danej marki jest bardziej prawdopodobny, jeśli jej grupa docelowa zbliżona jest do profilu typowego konsumenta online z rynku rozwijającego się.

Nie wszystkie marki czerpią równe korzyści z rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Wiele z nich notuje spadki sprzedaży internetowej lub jej słabsze wyniki w porównaniu ze sprzedażą w tradycyjnych sklepach. Aby odnieść sukces w sprzedaży internetowej, firmy muszą zrozumieć różnorodność ścieżek zakupowych.

Klienci kupujący w wielu kanałach wydają miesięcznie na zakupy nawet trzy razy więcej niż konsumenci odwiedzający tradycyjne sklepy. Z kanałów internetowych korzystają w przewadze klienci kupujący artykuły spożywcze z wyższej półki, którzy pozostają wierni ulubionej sieci sklepów. Z raportu firmy dunnhumby wynika, że 60 proc. polskich klientów kupujących w wielu kanałach jest lojalnych do Tesco - to znacznie więcej niż liczba klientów lojalnych do Tesco w ogóle. 

- Z naszego badania jasno wynika, że zmienia się sposób, w jaki klienci robią zakupy. W miarę rozwoju internetowych kanałów sprzedaży polscy konsumenci będą mogli rozważać dostępne opcje zakupów wielokanałowych. Marki muszą być elastyczne, a ich właściciele powinni wykorzystywać wszelkie dostępne okazje, aby skupić się przede wszystkim na konsumentach kupujących w wielu kanałach - mówi Daria Rybińska, kierownik zespołu ds. kategorii, dunnhumby Poland.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.