Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

72,3 mln zł zysku Eurocashu w pierwszym półroczu br.

Autor: www.dlahandlu.pl 28 sierpnia 2013 08:55

72,3 mln zł zysku Eurocashu w pierwszym półroczu br.

Sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła w drugim kwartale 2013 r. blisko 4,2 mld zł i była na zbliżonym poziomie co w tym samym okresie 2012 r. W całym pierwszym półroczu br. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 8,06 mld zł, co oznacza wzrost o 1,2% rdr. EBITDA w pierwszym półroczu spadła o 4,4 proc. rdr do prawie 163 mln zł, a zysk netto jednostki dominującej wzrósł do 72,3 mln zł z 62,7 mln zł rok wcześniej.

- Niższa dynamika sprzedaży Grupy Eurocash to w głównej mierze efekt obserwowanego od kilku kwartałów spowolnienia popytu konsumpcyjnego, a także restrukturyzacji i integracji Grupy Tradis (przejętej pod koniec 2011 r.), które wiązały się z częściową utratą sprzedaży w hurtowniach dyskontowych Tradisu, których działalność była stopniowo przenoszona do formatu Eurocash Cash&Carry (w ramach Grupy Eurocash, Tradis skupia się na dystrybucji z dostawą do klienta) - wyjaśnie Grupa.

Sprzedaż Grupy Eurocash w formacie Cash&Carry w drugim kwartale 2013 r. przekroczyła 1,1 mld zł, a narastająco za pierwszych sześć miesięcy bieżącego roku ponad 2 mld zł i była o odpowiednio 7,4% oraz 7% wyższa w porównaniu z analogicznymi okresami 2012 r. Wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry (like-for-like) wyniósł w minionym kwartale 3,8%, oraz 6% w całym pierwszym półroczu. Natomiast bez uwzględniania efektu przejęcia klientów obsługiwanych w 2012 r. przez placówki Tradis, wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry wyniósł 1% w II kwartale oraz 3,3% w I półroczu 2013 r.

Ponad połowę sprzedaży w formacie Cash&Carry stanowiła sprzedaż do sklepów abc. Sieć liczyła na koniec czerwca 5.687 placówek (w II kwartale br. dołączyło do niej 178 sklepów). Wzrost sprzedaży do sklepów abc wyniósł w minionym kwartale 10,6%, a w całym I półroczu 12,5% rok do roku.

Dzięki kontynuowanemu dynamicznemu rozwojowi sieci franczyzowej Delikatesy Centrum, która na koniec pierwszego półrocza br. obejmowała już 820 placówek (w ciągu II kwartału otwarto 21 sklepów), sprzedaż hurtowa Eurocash w ramach tej sieci wzrosła w minionym kwartale o 11,4% r/r, do 381 mln zł, a w całym półroczu o 13,5%, do ponad 750 mln zł. Sprzedaż hurtowa dla stałej liczby sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum zmniejszyła się natomiast w II kwartale o 3,2%, a narastająco w ciągu 6 miesięcy 2013 r. o 1,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Z uwagi na silniejszą integrację Eurocashu z franczyzobiorcami Delikatesów Centrum, wyniki sprzedażowe Grupy w tym segmencie są w większym stopniu uzależnione od sytuacji na rynku detalicznym.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.